Все, що я сьогодні знаю про Рубенса, Тиціана, Рафаеля, Мікеланджело, Кандінського, про ынших художників, — знаю завдяки йому, з наших із ним розмов після репетицій.
Місцем розмов була його майстерня. В ній він не тільки працював, там він і готував, там ми сиділи за столом, багато розмовляли, сперечалися. З цих розмов виникало відчуття повноти життя.
З наших же розмов, тепер уже по телефону, народжувалося рішення моєї переддипломної вистави. Я навчався в Києві, Шеф був художником у Кримськотатарському театру. Творилася наша перша спільна робота як режисера й художника. По телефону ми обговорювали, якими мають бути декорації, костюми, малюнок мізансцен. Шеф завжди намагався зробити декорацію живою. Його декорації ніколи не були статичними, вони були ритмічною основою вистави і завжди наповнені змістом.
Для вистави «Лісова пісня» він створив фантастичний світ — ліс із білої марлі. І цей ліс — біле листя в кольоровому освітленні — на очах у глядачів перетворювався на імпресіоністську картинку. В якій жили гармонія, експресія, емоція, багатство нюансів і відтінків. Осінній, зимовий, палаючий, сірий — ліс був окремим персонажем, повноцінною дійовою особою вистави.
А для нашої вистави «Сімферопольські хлопці» він зробив декорацію-трансформер із різного мотлоху — з решток старих костюмів, декорацій. І це заграло. Вистава йшла 5 років при повних аншлагах.
Ми разом створили чимало вистав. Це і «Бахчисарайський фонтан», і «Браво, Амадео» за «Моцартом і Сальєрі» Пушкіна, і «Азри Киз» у Татарському театрі Камала в Казані.
За великим рахунком, до кіно я теж потрапив завдяки йому. Шефа запросили на Кіностудію Довженка на фільм «Татарський триптих», а він, своєю чергою, підтягнув туди нас. Я доти вже знімався в Олеся Саніна, але це був зовсім новий кінодосвід… тут ми і грали, і попрацювали другими режисерами. Нові сторінки в професії теж відкривалися завдяки моєму другу.
Коли в мене відбувся режисерський дебют у кіно, в Шефа стався інфаркт. Він переніс операцію, потім реабілітацію. Відтоді у нас якось не складалася спільна зайнятість, майже всі свої фільми я знімав з іншими художниками.
А потім була «Хайтарма». Тут варіантів не залишалося. Без нього я б не став знімати. Тут був і вокзал, побудований із нуля, в якому мій батько — інженер з багатолітнім стажем — не розгледів декорацію, і літак, що тепер стоїть у Криму в музеї Амет-Хана Султана. Унікальність Шефа як художника ще й у тому, що він від першого ескізу і до готової декорації знає, як це втілити, і вміє це робити. Всі люди кіновиробництва, які з ним працювали, знають, що Шеф — це надійність, людина, котра не підведе.