ВИБОЇНИ ЗАМОВЛЯЛИ?

Поділитися
Після танення снігів дніпропетровські дороги виглядають так, ніби місто довго й інтенсивно обстрілювали облогові гармати й бомбила авіація...

Після танення снігів дніпропетровські дороги виглядають так, ніби місто довго й інтенсивно обстрілювали облогові гармати й бомбила авіація. Винятком із великою натяжкою можна назвати головну міську магістраль — проспект ім. Карла Маркса.

Тим часом торік у Дніпропетровську всю весну, літо й осінь велися капітальні і відбудовні ремонти шляхового покриття практично в усіх районах міста. Уперше за останні десять років міська влада не поскупилися на цю добру справу. Більше того, сесія міськради 9 квітня 2003 року ухвалила рішення, яким, зокрема, передбачалося:

1) залучати на договірних засадах кошти підприємств і організацій міста, а також фізичних осіб для проведення ремонтних робіт на міських дорогах;

2) запропонувати суб’єктам підприємництва добровільно відраховувати на ремонт міських доріг до 0,1% обсягу реалізації продукції за рахунок прибутку, який залишається в їхньому розпорядженні.

Результатом змички міськбюджету й «пожертвувань» стала сума понад 20 млн. гривень. Одинадцять підрядних організацій, котрі виграли 2003 року тендер на ремонт шляхового покриття, уклали з місцевою владою договір, де було обумовлено мінімальний гарантійний термін експлуатації відновлених доріг — три роки, максимальний — 12 років. Робота закипіла.

Минулого понеділка мер Дніпропетровська Іван Куліченко провів надзвичайну нараду, на якій проаналізовано ефективність використання величезних асигнувань. Зважаючи на все, левова частина виділених на ремонт вулиць і проспектів коштів канула не в тому напрямі.

Особливо «відзначилися» два великі підрядчики — «Дніпрошляхбуд» і «Облавтошлях». Це вони практично повністю замінили старий асфальт на новий на найважливіших магістралях Дніпропетровська — проспектах ім. Гагаріна, Пушкіна, Запорізькому шосе й вулиці Панікахи, які сьогодні понівечені шрамами ям, вибоїн і вкриті сіткою тріщин. Схожа картина спостерігається після ремонту іншими підрядчиками в усіх районах міста.

Така явна халтура спричинила створення міської слідчої комісії, котра склала акт про невідповідність якості виконаних підрядчиками ремонтних робіт. Виставлено письмові претензії, відповідь на які так і не отримано.

Міський голова дипломатично не виключив два виходи з ситуації. Або ремонтники відповідно до договору за власний рахунок все перероблять, або їм доведеться відшкодувати витрачені кошти. Перший варіант за визначенням виключений, що, власне, і підтвердив Іван Іванович:

— Вихід один: обраховуємо всі обсяги й вимагаємо повернення грошей через суд. Тому я прошу сприяння правоохоронних органів у цьому.

Присутні на нараді прокурор міста, начальник міського УМВС і представник ВБЕП із розумінням похитали головами...

Крім того, Іван Куліченко видав перший «вовчий білет». Він підтвердив: фірма «Будівельник» участь у тендерах на Дніпропетровщині більше не братиме, оскільки відремонтована нею ділянка дороги на розі вул. Леніна й Комсомольської «розсипалася» практично відразу.

Для уникнення судових витрат, головні винуватці, посилаючись на бездоганний аналіз асфальтової суміші, отриманий у... власній лабораторії, вирішили для більшої переконливості своєї невинності відправити зрізи покриття знов-таки у відомчий НДІ Києва. У відповідь мер залучив до справи держпідприємство «Дніпростандартметрологія»: йому доручено також зробити зрізи асфальту та провести ретельний аналіз його якості. Результати обстеження, які подадуть у мерію через два-три тижні, також буде передано в слідчі органи.

Не задовольнившись цим, Іван Куліченко дав вказівку своєму заступникові терміново створити при управлінні житлово-комунального господарства міськради лабораторію з перевірки якості покладеного шляхового покриття. Саме на підставі її висновків виплачуватимуться гроші за виконаний ремонт доріг. До слова, з нинішнього року ці роботи оплачуватимуться постфактум. І тепер, за заявою мера, дніпропетровська влада вибере інших підрядчиків, котрі працюватимуть інакше.

«Інакше» поки що виглядає не краще. Нині ремонтники розширюють і поглиблюють невеликі тріщини й вибоїни до прямокутників і квадратів значних розмірів. Після чого переходять на інші об’єкти. А підготовлені до так званого ямового ремонту знівечені за всіма правилами геометрії ділянки доріг тижнями калічать, проїжджаючи, автомобілі. Що характерно, таке відбувається на найбільш пожвавлених магістралях — Кайдакському мосту, Набережній ім. Леніна та інших.

До слова, ямовий ремонт, просто кажучи — латання дірок, дозволяє шляховикам завищувати обсяги виконаних робіт. І в мерії це чудово знають...

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі