Тунель на Теремки протяжністю в 25 років

10 листопада, 2006, 00:00 Роздрукувати
Bипуск № 43, 10 листопада-17 листопада 2006р.
Автор
Статті авторів Всі статті автора Всі автори
Відправити
Відправити

Метро в усьому світі — це транспорт для небагатих людей. Багаті в метро не їздять. Україна тут не виняток...

Автор
Статті авторів Всі статті автора Всі автори

Тут буде станція метро «Деміївська»
Тут буде станція метро «Деміївська»
Тут буде станція метро «Деміївська»

Метро в усьому світі — це транспорт для небагатих людей. Багаті в метро не їздять. Україна тут не виняток. Хіба що небагатих (а за європейськими мірками — і дуже бідних) у нас значно більше, аніж у тому ж Берліні чи Лондоні. Ось чому будь-яка інформація про хід будівництва підземки сприймається киянами з підвищеним інтересом.

Так, звістка про те, що плани спорудження київського метро нинішнього року було зірвано, засмутила жителів багатьох районів столиці. Починаючи з березня «Київметробуд» кілька місяців не фінансувався. Йому дошкуляли судовими позовами та відвертим рейдерством. Але от у серпні надійшли довгождані асигнування і відразу намітився прорив.

Днями сталася знаменна для метробудівців подія — так звана збійка. Один із перегінних тунелів від існуючої станції «Либідська» вийшов на майбутню станцію «Деміївську», що на Московській площі. «Либідську» було відкрито 1984 року, і далі метро так і не просунулося. Почасти тому, що головні зусилля його будівельників докладалися до інших напрямків. Почасти — через надто складні геологічні умови долини річки Либідь.

Коли наприкінці 1970-х тільки починав інтенсивно забудовуватися масив Теремки — дуже віддалений від центру, який не мав надійного транспортного сполучення, новоселам торочили: «Туди незабаром протягнуть метро!» От відтоді вони, давно ставши старожилами, чекають на відкриття станції «Теремки». І тільки нині з’являються реальні перспективи.

Отримавши потрібні кошти, метробудівці в короткі строки змонтували, налагодили й освоїли унікальний автоматизований прохідницький щит, який робить під землею тунель діаметром понад шість метрів. Із його допомогою й було пройдено кілометр найскладніших порід, що рясніють грунтовими водами і пливунами. Під річкою Либідь тунель пройшов на 12-метровій глибині, а під Червонозоряним проспектом — на шестиметровій. Таким чином, шлях на Теремки відкрито.

Пройти його київські метробудівці готові в гранично стислі строки, запевняє голова правління ВАТ «Київметробуд» Володимир Петренко. Для цього є і необхідна техніка, і досвід, і виробнича база, і — поки що — кадри. Хоча, як із гіркотою зазначив Володимир Іванович, охочих працювати у важких умовах під землею за 1800 гривень стає дедалі менше. А намагаєшся платити робітникам більше — тягнуть до суду.

Але головне — не було б перебоїв із фінансуванням. На рік метробудівцям необхідно близько 400 млн. гривень. Тоді вони, як і раніше, готові прокладати від двох до трьох кілометрів підземки щорічно, і 2008-го можна буде ввести в дію три станції — «Деміївську», «Голосіївську» та «Васильківську».

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Ентер або кнопку нижче відправити помилку
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Текст содержит недопустимые символы
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Осталось символов: 2000
Отправить комментарий
Последний Первый Популярный Всего комментариев: 0
Показать больше комментариев
Пожалуйста выберите один или несколько пунктов (до 3 шт.) которые по Вашему мнению определяет этот коментарий.
Пожалуйста выберите один или больше пунктов
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Отмена Отправить жалобу ОК