СЕЗОН ТАНЕННЯ БОРГІВ? ДНІПРОПЕТРОВСЬКІ ТРОЛЕЙБУСНИКИ ПРАЦЮЮТЬ ВІД ЗНЕСТРУМЛЕННЯ ДО ЗНЕСТРУМЛЕННЯ

Поділитися
Величезні заборгованості всім і вся дніпропетровських комунальних підприємств «Дніпротепломере...

Величезні заборгованості всім і вся дніпропетровських комунальних підприємств «Дніпротепломережа» і «Дніпроміськелектротранс» спонукали міську владу торік створити нові КП — «Дніпропетровські міські теплові мережі» і «Дніпропетровський електротранспорт».

Колишньому головному теплопостачальнику — «Дніпротепломережі» — залишилися величезні, понад 100 млн. грн., борги, повернути які навряд чи вдасться у недалекому майбутньому. Вочевидь, піти на створення нового ДКП міську владу змусило неминуче банкрутство згаданої організації з усіма наслідками, що звідси випливають. А так — нове, без боргів, підприємство, що по-новому постачає, коректніше продає тепло жителям.

Таким самим шляхом пішли й електротранспортники, які мали у своєму «активі» кредиторську заборгованість у понад 40 млн. грн. З утворенням нового, без боргів, КП «Дніпропетровський електротранспорт» відкрилася можливість без особливих зусиль отримувати банківські кредити.

Є, щоправда, між ними одна розбіжність. До «Дніпропетровських міських теплових мереж» прийшла нова команда менеджерів, яка сповідує принципово інші засади сервісного обслуговування. А до новоствореного транспортного КП плавно перейшли всі колишні працівники «Дніпродержелектротрансу» — від прибиральниці до директора.

По суті, екс-перевізник став «хлопчиком для биття». До 1 жовтня нинішнього року його кредиторська заборгованість досягла 47 млн. 152 тис. грн., левова частка якої, 43 млн., припадала на енергопостачальну компанію «Дніпрообленерго».

Борги старе КП, у якого укладений договір з енергетиками, повертати не квапилося. А нове нинішнього року проплачує тільки 80% від вартості спожитої електроенергії.

Терпіння енергопостачальників луснуло восени. 8 жовтня вони попередили мерію, що розпочнуть відключення. У відповідь мерія побудувала частокіл обіцянок. Навіть пообіцяла винести питання щодо проплати астрономічних боргів електротранспортників, що досягли 41 млн. грн. із «хвостиком», на сесію міськради. Повірили. Після цього два тижні все залишалося, як і раніше: ні грошей, ні депутатських обговорень. Часткове десятигодинне відключення контактної мережі 21 жовтня змусило міськвиконком підписати угоду з енергетиками. Вона передбачала повну оплату електроенергії, спожитої в жовтні, і складення графіка реструктуризації заборгованості. Перший заступник голови міськвиконкому Анатолій Крупський навіть дав письмову гарантію про 100-відсоткову проплату за жовтень. «Рубильник» включили, та змін не сталося.

У своєму поясненні міському голові директор КП «Дніпропетровський електротранспорт» Володимир Карпенко заявив, що ще в жовтні він проплатив «Дніпрообленерго» загалом 600 тис. грн. Та, хоч як дивно, енергетики 28 жовтня повернули гроші назад. Парадокс? Ні. Річ у тім, що договір на постачання електроенергії енергопостачальна компанія укладала виключно з КП «Дніпроміськелектротранс». Саме воно мало погашати борги й «відповідати за базар».

Повне знеструмлення трамваїв і тролейбусів майже на дванадцять годин 17 листопада знову посадило команду мера і представників «Дніпрообленерго» за стіл переговорів.

До речі, дніпропетровці досить спокійно поставилися до відсутності «рогатих». Принаймні мітингів і пікетів під будинком міськвиконкому не було. До того ж надлишок маршруток дозволяв безболісно пережити трамвайно-тролейбусну кризу.

Відсутність струму в контактній мережі призвела до проплати енергетикам через «Дніпроміськелектротранс» майже 744 тис. грн. і невеликої заяви міського голови Івана Куличенка. Іван Іванович вважає, що уряд не виконує своїх зобов’язань перед транспортниками й не виплачує їм у повному обсязі субвенції на перевезення пільгових категорій населення. Справді, субвенції, що надходять, становлять 6—8% від закладених у бюджет коштів, а борг бюджету за фактичними витратами «Дніпроміськелектротрансу» із 1997-го по 1 жовтня 2003 року становить 96 млн. грн. Тому проблему виплати боргів енергетикам необхідно вирішувати, вважає мер, через Кабінет міністрів України. Зокрема, слід розробити механізм взаємозаліків.

І все ж дніпропетровських електротранспортників вищезгадані причини жодним чином не виправдовують. З 165 млн. грн., що заборгував енергетикам електротранспорт всієї України, на частку трамвайно-тролейбусних перевізників Дніпропетровська та Кривого Рогу припадає близько 60 млн.!

Свою жорстку позицію в ситуації, що склалася, висловила й облдержадміністрація. Питання виплати боргів енергетикам там обговорювалося 11 листопада. У протоколі засідання під головуванням віце-губернатора Едуарда Дубиніна зазначається: «Попри кількаразові заяви керівництва міськвиконкому та особисто першого заступника голови А. Крупського про те, що вирішення проблеми 100-відсоткових розрахунків за поточне споживання електроенергії буде забезпечено, а питання боргів «Дніпроміськелектротрансу» врегулюється шляхом упорядкування графіка їхнього погашення, ніяких ефективних заходів для вирішення згаданих питань прийнято не було». Висновок робочої групи облдержадміністрації однозначний: «Керівництво міськвиконкому усунулося від вирішення актуальних проблем комунального підприємства».

Втім, цей висновок стосується лише старого КП «Дніпроміськелектротранс». «Дніпропетровський електротранспорт», що встиг заборгувати енергетикам 800 тис. грн., як і раніше, користується підтримкою мерії. На найближчій сесії міськради, за твердженням Володимира Карпенка, позитивно вирішать питання про відшкодування боргу з міського бюджету.

Аналогічна ситуація й у Кривому Розі. На 1 листопада ц.р. загальний борг криворізьких електротранспортних підприємств за електроенергію становив 18,3 млн. грн. На частку «Криворіжелектротрансу» припадає понад 14,3 млн., на комунальне підприємство «Швидкісний трамвай» — майже 4 млн. грн. Влада гірницького міста не стала чекати відключення, що намічалося на 18 листопада, й оперативно погашає борги.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі