У херсонських комбайнобудівників свято. Вперше за останні роки вдалося одноразово продати велику, за нинішніми мірками, партію зернозбиральних комбайнів «Славутич». 10 машин купило підприємство «Київспецтранс» і 15 — Маріупольський металургійний комбінат імені Ілліча.
Усього нинішнього року вже продано 83 «Славутичі». Торік — трохи більше півсотні. На честь такої події на підприємстві відбувся невеликий мітинг, на якому генеральний директор заводу Володимир Буряченко вручив гостям-покупцям ключі від новеньких «Славутичів». Реалізація такої партії продукції означає для комбайнобудівників передусім стабільну зарплату протягом двох-трьох місяців і постачання комплектуючих від суміжників.
Попри скорочення ринків збуту, невисоку платоспроможність споживачів, колективу ВАТ «Херсонські комбайни» вдалося зрушити виробництво з місця. Поточного року передбачається випустити 300 зернозбиральних комбайнів «Славутич», 500 одиниць кукурудзозбиральних комбайнів й іншої продукції. Та все ж керівництво заводу висловлює сумнів у тому, що виробничу програму вдасться виконати в повному обсязі. Завод реалізує сьогодні продукцію як за прямими договорами, так і через систему «Украгролізингу». Останній передбачає передоплату за такою схемою: 15% із боку покупця і 35% — за рахунок лізингового підприємства. Решту суми покупець зобов’язаний погасити протягом п’яти років. Тільки держава не виконує свої зобов’язання, і на ділі виходить нісенітниця. Покупець за договором вимагає «відпустити» товар (комбайн). Виконуючи зобов’язання, заводчани повинні віддати машину, по суті, за віртуальні гроші.
Невчасний розрахунок за відвантажену продукцію був і залишається проблемою, що створює підприємству фінансові ускладнення і призводить до зростання власних боргів. Про це заводчани неодноразово інформували «верхи», але, перефразуючи відомого байкаря, можна сказати: «Лізинг і нині там».