Будівництво в Києві нового залізнично-автомобільного мосту через Дніпро, перші повідомлення про яке з’явилися у червні нинішнього року, останнім часом стало джерелом скандалів на найвищому рівні. Два тижні тому під сумнів був поставлений сам факт будівництва, а тепер «мостовий конфлікт» потрапив у порядок денний Верховної Ради України. Йшлося мало не про державну зраду...
«Провести комплексні перевірки у Міністерстві транспорту України» — таку вимогу народного депутата, голови підкомітету комітету з питань національної безпеки і оборони Володимира Сівковича підтримала 1 жовтня Верховна Рада, проголосувавши за запит парламентаря, щодо «антидержавної і антинародної політики Міністерства транспорту України, що полягає у фінансуванні іноземної робочої сили за бюджетні кошти».
Запит адресовано прем‘єр-міністру України Віктору Януковичу, секретарю РНБОУ Володимиру Радченку, генпрокурору Святославу Піскуну, голові Антимонопольного комітету Олексію Костусєву.
Рада нацбезпеки потрапила у список адресатів запиту не випадково. Депутат Сівкович вважає, що «в реаліях довкола проекту будівництва нового моста вбачається загроза економічній безпеці України». При цьому народний депутат вказує на те, що недолуга економічна політика відомства призводить до таких наслідків, як, наприклад, арешт українського літака «Руслан» в Канаді який, до речі, знаходився в оперативному розпорядженні Мінтрансу України.
Як сказано у запиті, за свідченням центральних ЗМІ та згідно з безпосередніми публічними заявами керівництва Мінтрансу, потенційним підрядником та інвестором проекту розглядається одна з іноземних компаній, яка готова надати для реалізації проекту будівництва залізнично-автомобільного мосту через Дніпро у Києві 10-річний кредит у сумі 1,5 млрд. грн. під 4% річних з відстрочкою платежу на два роки.
В.Сівкович занепокоєний тим, що заручником інвестиційних зобов’язань перед іноземцями опиниться уряд України, а заставою — бюджетні кошти та майно України за кордоном.
Занепокоєння у В.Сівковича також викликає й обрання як потенційного підрядника замовлення структури, «що входить до тієї ж групи, що й інвестор, і це за наявності висококваліфікованих працівників в Україні та українських підприємств, здатних забезпечити будівництво необхідними матеріалами та високим рівнем виконання робіт.»
Справді, у пресі вже повідомлялося, що будувати новий міст у районі між старим Залізничним та Південним погодилася «велика турецька компанія Dogus Group. Компанії належить один з найбільших в Туреччині приватних банків — «Гаранті банк».
Але чому ж міст, такий необхідний Києву, має будувати іноземна компанія? Адже саме у Києві існують найкращі зразки мостобудівництва світового рівня — такі, як міст Патона, Московський міст та збудований у 1990 році «Київсоюзшляхпроектом» Південний міст.
На думку депутата, у проекті Мінтрансу пропонується інвестувати кредитні кошти і використовувати робочу силу іноземної держави, не сплачуючи при цьому жодних відрахувань у вигляді податків до держбюджету, що свідчить про «антидержавну та антинародну політику», яка проводиться Міністерством транспорту України.
Відтак, В.Сівкович просить правоохоронні та керівні органи провести комплексні перевірки у Мінтрансі, в усіх установах та підприємствах будь-якої форми власності, що мають відношення до проекту будівництва мосту, щодо законності цього проекту та відповідності його засадам економічної безпеки України.