Два місяці в паперовому полоні

Поділитися
Суд визнав дії капітана Миколаївського порту неправомірними і скасував розпорядження, яке заборо...

Суд визнав дії капітана Миколаївського порту неправомірними і скасував розпорядження, яке забороняє проходження зерновозу Preventer до причалу «Нібулону»

«Сомалійські пірати»

Спостерігаючи за конфліктом у Миколаївському порту (детально див. «ДТ» №42 від 31.10.2009 р. і №44 від 14.11.2009 р.), починаєш розуміти, що сомалійським піратам дуже далеко до вітчизняних чиновників і портового начальства. Останнім, щоб затримати транзитне судно, не потрібно ніякої зброї. Достатньо було розпорядження капітана порту, і величезне судно два місяці простояло на рейді. Адже відповідальності ані найменшої, а за задоволення від простою заплатить приватна компанія «Нібулон» — демередж уже перевищив 2,7 млн. доларів.

Докази, посилання на офіційні документи, заклики до компромісу не подіяли. Preventer, доба простою якого обходиться в 45,5 тис. дол., стояв нерухомо. Це приклад «конструктивної» роботи чиновницького апарату — не вирішити проблему, а, затягнувши справу, наполягти на своєму.

Терпіння урвалося

Щоб довести неправомірність дій капітана порту, «Нібулон» звернувся до Миколаївського окружного адмінсуду. Звільняли судно з полону впродовж шести судових засідань, 90% часу яких присвятили розгляду клопотань порту (деякі з них примудрилися подавати по два-три рази).

Чого тільки не вигадували представники порту, щоб затягти процес. Намагалися навіть залучити до справи індійського власника Preventer. Якби це вдалося, то за законом він міг би приїхати протягом півроку, на такий самий строк переносилося б кожне наступне засідання.

На судових засіданнях представники порту поводилися досить зухвало.

«Для нас було дуже дивно чути від заступника начальника Миколаївського морського торговельного порту (ММТП) Новохатського досить різку критику на адресу глави держави, оскільки, на його думку, президент не має права направляти в Мінтранс, Генпрокуратуру, СБУ звернення щодо проходження судна до нашого причалу та правової оцінки дій посадових осіб, зокрема порту», — зазначив представник «Нібулону» в суді Андрій Васильєв. Отже, портовики дають зрозуміти, що для них вища державна влада ніщо — вони господарі життя.

Відповідач залишив зал судового засідання

Коли закінчилися домашні заготовки, ретирувався не тільки представник відповідача, а й треті особи, зокрема представник Мінтрансу. І зробили це за командою Василя Капацини, начальника ММТП, на підтвердження того, що Мінтрансом керують із Миколаєва.

Щоправда, зірвати засідання не вдалося. Представники порту і треті сторони на той час уже надали достатню кількість письмових пояснень у справі, виклали свою позицію, виправдовуючи свою поведінку, тому суд зміг винести рішення і без бунтівників.

Колегія суддів визнала неправомірними дії капітана ММТП Павла Рябчикова, який відмовився надати дозвіл на лоцманське проведення судна Preventer до причалу ТОВ СП «Нібулон», і скасувала розпорядження капітана НМТП від 16.10.2009 р. №45/2009.

Як мені заманеться...

Заплативши більш як 500 тис. дол. штрафів тільки за зрив строків контракту і маючи на руках рішення суду, в «Нібулоні» сумніваються в законослухняності керівництва порту.

— Вони діють, як сомалійські пірати, тільки в умовах економіки України, — каже генеральний директор «Нібулону» Герой України Олексій Вадатурський. — Суд не просто довів, що капітан незаконно блокував проходження судна. Стало ясно, що «заправляє» ситуацією начальник ММТП Василь Капацина. За його командою намагалися зірвати судове засідання, був улаштований демарш. Найбільше дивує те, що пішов представник Мінтрансу. Він у цьому судовому процесі мав представляти інтереси В.Капацини чи держави? Це свідчить, що В.Капацина дезінформує міністерство і в.о. міністра Василя Шевченка.

П’ять років «Нібулон» доводив, що в інтересах усієї держави потрібно негайно провести днопоглиблювальні роботи в Бузько-Дніпровському лиманському каналі (БДЛК). А в результаті керівництво порту, відповідальне за стан каналу, стверджує, що судно, яке прямує до причалу «Нібулону», через свої габарити не може навіть зайти в канал, який нібито замулився. Хоча порт регулярно отримує кошти від портових та інших зборів для підтримання каналу в судноплавному стані. Тільки від госпдіяльності «Нібулону» ця сума становила понад 45 млн. дол. але портовики три роки нічого не робили самі й не давали робити «Нібулону», який пропонував фінансову допомогу у вирішенні питання.

— Проте ми здобули першу і дуже серйозну перемогу, — каже Олексій Вадатурський. — Усе-таки змусили порт розпочати днопоглиблювальні роботи в районі першого коліна БДЛК. І ми доб’ємося того, що днопоглиблювальні роботи буде проведено й біля причалу нашого підприємства.

Серед криги і в зимовий час

З обуренням спостерігає за спором між портом і «Нібулоном» екс-капітан Чорноморського суднобудівного заводу Микола Деркач. Він не розуміє, чому уторованою ним «стежкою» для авіаносців не пускають теплохід Preventer (довжина 227 м, ширина 32 м). Адже «Нібулон» використовує причал ЧСЗ, який проектувався під великі крейсери-авіаносці, а вони на 100 м довші за Preventer.

Микола Деркач проводив крейсери більш як 20 разів. Був присутній і при виведенні легендарного крейсера «Варяг». Нічого особливого для проведення не було потрібно, судна супроводжували лише двома буксирами.

— Я виводив авіаносці завширшки 66 м, завдовжки по ватерлінії 270 м і з осадкою 9,2 м. Заводили-виводили і серед криги, і в зимовий час. Головне — щоб у світловий день. При цьому вітер повинен бути не більше ніж 3 м/сек, але, як правило, доводиться працювати при 6—8 м/сек.
Зазвичай я ходив зі швидкістю 8—9 вузлів. Можна було й швидше, але буксири за нами не встигали...

***

«Нібулон» захищає права приватного бізнесу, він не зазіхає на чиюсь власність, як це роблять його опоненти. Компанію підтримує президент України, народні депутати, глави облдержадміністрацій, мер і жителі Миколаєва. Чиновницька система кругової поруки себе береже, тому Віктор Ющенко був змушений доручити Генпрокуратурі і СБУ провести перевірки і дати правову оцінку. Олексій Вадатурський переконаний: перевірки викриють багато серйозних недоліків у діяльності порту, про які добре відомо миколаївцям.

Сумно, але конфлікт у Миколаєві показав, що ні в Мінтрансі, ні в уряді нікого не турбують проблеми приватного бізнесу. Звідти не було очікуваної нормальної реакції, раціональних доручень чи ініціатив щодо врегулювання питання. Чому, запитують у «Нібулоні», керівництво країни публічно заявляє про стратегію «влада і бізнес — партнери», а насправді державна машина намагається зруйнувати приватний бізнес?

Висловлюючи свою підтримку, гендиректор заводу «Вадан Ярдс Океан», Герой України Микола Романчук сказав: «Ми перекриємо що завгодно і кому завгодно. Не в ім’я політики, а в ім’я процвітання бізнесу в Україні». На двох підприємствах, очолюваних Героями України, працює 8 тис. людей. Не хотілося б, щоб чиновники доводили ситуацію до крайнощів, перевіряючи готовність миколаївців до акцій протесту.

Коментар

Олексій ВАДАТУРСЬКИЙ, генеральний директор ТОВ СП «Нібулон», Герой України:

— Сьогодні підстав заборонити судну проходження немає. На прикладі панамського каналу очевидно, що проходять будь-які судна, аби тільки канал був на кілька метрів ширший за судна. В нашому випадку ширина каналу — 80 м, а ширина судна — 32 м, але висувають незрозумілі вимоги, не враховують 25 суднозаходжень авіаносців, які майже на 100 м довші за зерновіз. Щоб цього не враховувати, потрібно бути цинічною людиною, яка свято виконує волю тих, хто стоїть за нею і ігнорує закони.

Я переконаний, в Україні знайдуться відповідні органи і структури, які, розібравшись у ситуації, притягнуть винних до відповідальності. По-іншому бути не може!

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі