Наявна система регулювання ринку телекомунікацій недієздатна, вважає керівник експертної групи Netton.Telecom Роман Химич.
За словами експерта, у сфері державного управління галуззю зв'язку склалася нелогічна і неефективна конструкція у складі Держкомзв'язку, НКРЗ і АМКУ, де існує проблема фактичного розподілу функцій Адміністрації зв'язку між двома відомствами — Держкомзв'язку і НКРЗ.
«Ключовою проблемою є фактична нездатність існуючої системи здійснювати попереджувальне регулювання (так зване ex-ante) протиріч між учасниками ринку», - зазначає він.
За його словами, з проханням врегулювати конфлікти учасники ринку звертаються в АМКУ, в той же час Антимонопольний комітет не має ресурсів, щоб займатися регулюванням ринку телекомунікацій.
«Для цього, власне, і була свого часу та за активної участі АМКУ створена Нацкомісія з питань регулювання зв’язку як галузевий регулятор. На жаль, і сьогодні, через п’ять років після появи на світ, НКРЗ не виконує своєї титульної функції», - пояснює Химич.
При цьому після підпорядкування в 2008 році Кабміну НКРЗ і зовсім втратила свій статус, підкреслив експерт, зазначивши, що необхідно або повертати комісії статус дійсно незалежного регулятора і відповідні повноваження, або об'єднувати з Держкомзв'язку для створення єдиної дієздатної Адміністрації зв'язку.
Крім того, ще однією практичною проблемою, відзначає Химич, є ігнорування учасниками ринку обмежень, що на них накладаються .
«Тільки торік НКРЗ і АМКУ прийняли низку цілком однозначних рішень, включаючи заборону на вказування вартості послуг без урахування відрахувань до Пенсійного фонду і так званих нульових тарифів. Жодне з цих рішень не виконане», - підкреслив експерт.
Докладніше читайте в статті Романа Химича «Регуляторний тупик» у свіжому номері «ДТ».