Кіберполіція України провела відповідні консультації з офісом компанії Facebook. Адміністрацією Facebook передбачена процедура верифікації сторінок кандидатів. В підтвердження автентичності сторінок після проходження верифікації їм надається так звана блакитна позначка - "blue badge", якою може володіти тільки справжня сторінка, підробити її неможливо.
"Саме такі акаунти зможуть безпечно використовувати кандидати для інформування, а користувачі будуть впевнені, що інформація з такої сторінки дійсно підготовлена командою певного кандидата в президенти України", - повідомив глава МВС.
За словами Авакова, кіберполіція проводитиме спеціальний моніторинг до завершення передвиборчої кампанії.
"Ми будемо виявляти фейкові профілі в Facebook і Instagram, створені в період передвиборчої агітації, які використовують імена офіційно зареєстрованих кандидатів у президенти України. А адміністрація соціальної мережі буде блокувати ці сторінки", - зазначив Арсен Аваков.
Арсен Аваков відзначив, що для того, щоб отримати допомогу у верифікації профілів, кандидату або його довіреній особі в загальнодержавному окрузі необхідно написати заявку на пошту elections@cyberpolice.gov.ua, вказавши у листі посилання на цей профіль, та надати копію документів, що підтверджують офіційну реєстрацію в ЦВК/посвідчення довіреної особи.
Стандартні правила для верифікації офіційних сторінок передбачають ряд обов'язкових умов для отримання "blue badge". Однак кіберполіція погодила з представниками Facebook можливість використання спрощеної і прискореної процедури верифікації для кандидатів у президенти України.
За станом на 19 лютого 2019 тільки 9 з 44 офіційно зареєстрованих кандидатів мають "blue badge" на своїх офіційних сторінках, повідомила прес-служба Нацполіції України.Однак кіберполіція готова надати інформаційну та практичну допомогу всім кандидатам у президенти України з оперативного забезпечення верифікації їх сторінок в мережі Facebook.
Крім того, представники компанії Facebook вживуть заходи з верифікації замовників політичної реклами - для попередження недобросовісної агітації.
Згідно з новими правилами розміщення політичної реклами, рекламодавець повинен підтвердити свою особу і зможе розміщувати таку рекламу тільки після успішного проходження перевірки. При цьому користувачам буде доступна інформація про замовника реклами.
Раніше МВС нагадали про кримінальну відповідальність за оплату роботи агітаторів і спостерігачів на виборах - такі порушення виборчого законодавства поліція буде кваліфікувати як підкуп виборця.
Про проблеми виборчого процесу і захист від зовнішнього впливу читайте у статті Олександра Данченка "Вибір на виборах" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".