Розшукується акциз

Поділитися
Невже міністр доходів і зборів О. Клименко зі своїм "дикоростучим" заступником Степаном Дериволковим не помічають складів із імпортним паливом, які методично пробивають діри в держбюджеті, а потім просто розчиняються?

За прогнозом чиновників Мінфіну, на кінець 2013 р. бюджет не дорахується 3 млрд акцизу з нафтопродуктів, а вкупі з ПДВ та екоподатком втрати виявляться, можна сказати, вбивчими - 7 млрд грн. Прогноз досить правдоподібний, адже тільки за чотири місяці 2013 р. надходження паливних акцизів скоротилося на 30%, або на 1,024 млрд грн. Митниця взагалі б'є "рекорди", зібравши майже на 42% менше бензинового податку, ніж у січні-квітні минулого року. Куди зникають паливо й податки? Спробуємо розібратися…

Як рапортує Державний комітет статистики, у 2013 р. українці стали їздити менше, але не набагато. У січні-квітні споживання бензину в країні знизилося лише на 9,5% (на 119,6 тис. т) - до 1 млн 141,4 тис. т, а дизпалива - тільки на 5% (на 82,5 тис. т), тобто до 1 млн 562,1 тис. т.

Логічно припустити, що й надходження паливних податків у держбюджет скоротяться менш ніж на 9%. Однак Міндоходів говорить зовсім про інше: за 4 місяці вдалося зібрати лише 2 млрд 387,58 млн грн акцизів, що на 30% (на 1 млрд 24,483 млн грн) гірше від торішнього результату. Напевно, третина українців замінили чотири колеса на два, та й крутять педалі подалі від податкової.

Особливо велосипедний рух активний на митниці, де в січні-квітні тільки з бензинів не дорахувалися 41,9% (або 575,856 млн грн) акцизів. І це при тому що уряд очікував великого зростання, адже внутрішнє виробництво нафтопродуктів значно скоротилося, а замістити його може тільки імпорт. Де ж загубився закордонний бензин, і чим наповнюється наш худий ринок?

За даними Міндоходів, річ у підступних споживачах, які наростили споживання менш "податкомісного" дизелю, скрапленого газу і біопалива. Але чи так це? Чи не загубився десь імпортований бензин?

Ніщо не зникає безслідно…

Насамперед чомусь захотілося дізнатися, як ведеться чудовій п'ятірці нафтобаз, котру позв'язують із СЄПЕК (раніше - "Газ Україна 2009"). Саме на цих базах оформляють бензин у "транзитному" режимі без сплати жодних податків. Саме тут продає паливо ТОВ "Газ Україна 2020", запускаючи виручку у цікаві мандри. Може, і статистичні невідповідності народжуються також тут?

Із проханням розповісти, які обсяги нафтопродуктів і в якому режимі проходять через зазначені склади, DT.UA звернулося до Держмитслужби. Відтак ми отримали відповіді на безліч інших питань, але про конкретні МЛС (митно-ліцензійні склади) відомство вирішило дипломатично промовчати.

Втім, отримати інформацію про розмитнення палива все ж таки вдалося. Із запитом у Міндоходів ( до складу якого вже влилася Держмитслужба) звернувся народний депутат від "Свободи" Юрій Сиротюк, і йому, хоч як дивно, дані надали.

Як з'ясувалося, у 2012 р. на зазначені митні склади, а також на склад "Зовнітрансгазу" в Сімферополі надійшло 1 млн 18,7 тис. т імпортних нафтопродуктів. А ось у січні-квітні 2013 р. поставки палива на ці об'єкти стали ще "динамічнішими" - 1 млн 259,4 тис. т. І скільки ж податків отримала держава з усього цього бензину та дизелю? Відповідь проста: нуль гривень і нуль копійок.

"У 2012 р. інформація про митне оформлення товарів у режимі "Імпорт" після розміщення на зазначених митних складах відсутня… За 4 місяці 2013 р. інформації про митне оформлення товарів у режимі "Імпорт", попередньо розміщених на МЛС, не виявлено", - ідеться у відповіді Міндоходів.

Але куди ж поділися всі ці імпортні нафтопродукти? За даними Міндоходів, у 2012 р. папери на паливо оформлялися у двох режимах - "транзит" (344,5 тис. т) і "реекспорт" (388,3 тис. т), а ось у 2013 р. залишився тільки "реекспорт" (1 млн 203,4 тис. т).

В обох випадках паливо може трохи полежати на МЛС, але потім має цілим і неушкодженим вирушити далі по країні ("транзит") або взагалі за її межі ("реекспорт"). Та ось халепа: як виходить, що ТОВ "Газ Україна 2020" (оператор СЄПЕК з продажу нафтопродуктів) повним ходом торгує паливом із цих складів?

Невже хтось узяв і тільки за нинішній рік обірвав "реекспорт" на 1 млн 203,4 тис. т? Але ж це майже 45% від офіційного (Держстатівського) споживання бензинів і дизельного пального України за січень-квітень!

Проте будемо вірити в краще і підемо далі - "паперовим" шляхом нафтопродуктів. Податківці відмовилися повідомити, куди саме "транзитувалося" і "реекспортувалося" паливо з МЛС. Втім, спробуємо здогадатися і без них: якщо порівняти інформацію за 2012 р., то можна помітити, що обсяг нафтопродуктів, який пройшов через "наші" склади в режимі реекспорту, і обсяг поставок нафтопродуктів з України в Беліз цілком збігаються: 388 тис. т.

А що ж це за держава Беліз? Виявляється, у ній живе 315 тис. осіб. Тобто кожному чесному белізцю по тонні палива з великої України? Дуже цікаво! Особливо якщо порахувати, скільки міг би отримати держбюджет, якби всі ці нафтопродукти офіційно залишилися в Україні: "белізький" обсяг може не тільки залатати акцизну "діру", а й забезпечити зростання надходжень…

Замість епілогу

Оскільки в нашій історії залишається багато невідомих, ми спробували взяти коментар у групи СЄПЕК. Запитали, чи входять компанії, на які оформлені МЛС, до складу групи. Коли ні, то звідки береться паливо, яке продає ТОВ "Газ Україна 2020" з цих складів? Чи займається СЄПЕК реекспортом, і в які країни?

Запитання так і залишилися без відповідей. Натомість нас запевнили, що СЄПЕК виступає за прозорість бізнес-процесів і чесну конкуренцію на ринку. Охоче віримо!

Втім, насамперед відповідати має зовсім не "молода і динамічна" група під мудрим керівництвом 27-річного Сергія Купченка, - запитання до тих, завдяки кому стали можливими "митні каруселі".

Невже міністр доходів і зборів Клименко зі своїм "дикоростучим" заступником Степаном Дериволковим не помічають складів із імпортним паливом, які методично пробивають діри в держбюджеті, а потім просто розчиняються?

Невже перший віце-прем'єр-міністр України Сергій Арбузов не бачить, що план надходжень у дорожній фонд уже безповоротно зірвано і, судячи з динаміки чотирьох місяців, бюджет "Укравтодору" у 2013 р. недоотримає близько 4 млрд грн, або понад 25% від запланованого? Звідки візьмуться зарплати для лікарів та вчителів, якщо ПДВ не доплачується на мільярди?

Ну й, звісно, особливе місце за генпрокурором Віктором Пшонкою, який "об'єктивно і всебічно" вивчає ситуацію з імпортом нафтопродуктів, та ніяк не може помітити нічого підозрілого.

А може, всі вони просто грають одну партію, причому диригента варто шукати ще вище?

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі