Найчастіше вони їздять подарованими авто, ходять по дорогих ресторанах, відпочивають на фешенебельних курортах і можуть оцінити фінансовий стан чоловіка з першого погляду. Все їхнє життя - це пошук вигідної партії, радість - вдала угода з совістю, а щастя вимірюється кількістю грошових знаків.
Чого хоче жінка?
Що насправді стоїть за цим відчайдушним бажанням знайти багатого чоловіка? І чи варта шкурка вичинки?
Історії життя фінансово орієнтованих наречених схожі й не схожі. У когось батьки дуже бідні, тому яскраво виражене прагнення нарешті поліпшити своє фінансове становище, а в когось - цілком забезпечені і формують у дівочій голові образ заможного майбутнього. Чийсь батько обожнював і ні в чому не відмовляв любій доньці, і тепер вона очікує від чоловіків такої ж віддачі, такого ж бажання віддати останнє й найкраще. А чийсь приносив гроші додому лише інколи, примушуючи заощаджувати й не розуміючи бажань спочатку маленької дівчинки, яка мріяла про ляльку, а потім - уже дорослої доньки, якій хотілося бути не гіршою за інших. Одна мати з дитинства вчила доньку, що чоловіки створені лише для того, аби задовольняти всі забаганки жінок, і головна мета в житті - вдало вийти заміж. А інша мала надію тільки на себе, працювала не покладаючи рук, щоб забезпечити майбутнє своїх дітей. Вона перетворювалася на стомлену, виснажену стару жінку, і юна дівчина, дивлячись на свою нещасну матір, зарікалася зробити все, аби жити зовсім іншим життям.
На перший погляд, цілком логічне бажання жінки почуватися захищеною, бути "за мужем" - тобто мати можливість сховатися від негараздів і смутку за його спиною. Головним мірилом цієї чоловічої сили стає його фінансова спроможність. Якщо здатний забезпечити й задовольнити всі примхи та потреби, то можна розслабитися й створювати сімейний затишок, звивати гніздо й народжувати дітей. Багатий - означає сильний, сміливий, стабільний тощо. Отже, зможе стати тим сам єдиним і неповторним, з яким не страшно й комфортно, - так думає більшість жінок.
Складнощі починаються тоді, коли гроші стають єдиним інструментом у виборі чоловіка, решта показників із якоїсь причини відходять на другий план або взагалі витісняються як незначущі. Почуття, задоволення від стосунків, пристрасть і закоханість перестають відігравати свою роль. Дівчина поступово перетворюється на пластмасову ляльку, чиє життя обмежується створенням потрібного образу, якісного продукту, на який буде попит на ринку стосунків. Силіконові груди, корекція губів, розгладження ще неіснуючих зморшок, ідеальна форма брів, татуаж, взуття та одяг з урахуванням останніх тенденцій моди - уніформа сучасної мисливиці на багатого й успішного. Місця, де вони водяться, - дорогі клуби та ресторани, зазирнувши в які, можна побачити армію клонів із пухкими губами й очима, що нишпорять по публіці. Томно потягуючи коктейлі, вони чекають і назирають підходящий об'єкт для застосування своїх пластмасових чарів.
В одному із закладів задля цікавості я познайомилася з компанією молодих дівчат у дорогому одязі. Чесно зізналася, що працюю психологом і готую статтю на тему багатих наречених. Юні красуні пожвавішали й відразу пішли на розмову. Спочатку багато й зі сміхом говорили про те, що міф про жінок, яким потрібні тільки гроші, придумали чоловіки, які не мають грошей. Потім про те, як і на що "розводили" своїх кавалерів: хтось хвалився прикрасами, хтось - подорожжю на гірськолижний курорт. Одна зі співрозмовниць обурено розповіла, як мріяла про "міні-купер", а він поскупився й подарував якусь зовсім звичайну машину. Не можна сказати, що дівчата соромилися або почувалися ніяково, розповідаючи про свої перемоги. Але коли заходило про те, чого ж вони все-таки хочуть насправді, всі як одна говорили про сім'ю, про дітей, бажання почуватися потрібною, цінною, коханою, просто щасливою.
Запитання, невже вони не почуваються такими поруч зі своїми багатими й успішними чоловіками, готовими платити за будь-яку забаганку, викликає напружене мовчання. Одна з них зітхає й згадує, як в котрійсь із поїздок за кордон простудилася, температура була така висока, що дівчина не могла піднятися з ліжка. Її кавалер не просто розлютився, а й заявив, що приїхав сюди веселитися, і якщо вона воліє киснути в номері, то він знайде таку, котра складе йому компанію, й подався на шопінг. Довелося зібратися на останніх силах і "веселитися". Як компенсацію дівчина привезла величезну валізу одягу та прикрас, люб'язно оплачених її кавалером. Тепер їхні стосунки обмежуються її чітким і ясним повідомленням "мені треба купити ось це й це", а натомість він отримує слухняну, доглянуту, вродливу й одягнену в дороге жінку, яка ніколи й ні в чому йому не відмовляє. "Розумієш, - каже вона, - чоловіків не хвилює, що я відчуваю, їм важливо, щоб їм догоджали, займалися сексом і показували, як сильно їх "люблять". Інших я не зустрічала у своєму житті. Так, я вмію бути ніжною й кохати, але це коштує грошей. І я кохатиму того, хто зможе за це платити. Я не маю наміру животіти в найманій квартирі, з "коханим" чоловіком, який не може оплатити навіть рахунок за електроенергію".
Тепер вона вже не дивиться, хто з них більше заробляє. Тепер вона прагне вибрати того, хто викличе в неї меншу відразу. І поки що не уявляє свого життя інакшим, просто намагається навчитися жити без почуттів.
"Я знаю пароль,
я бачу орієнтир"...
Ми звикли шукати причини всіх наших проблем у дитинстві - у вихованні, в батьках або людях, котрі їх заміняли. Моя клієнтка, що перебуває в постійному пошуку вигідної партії, дуже докладно пояснює, чому вона так живе. Її мама все життя любила єдиного мужчину - чоловіка, що був, можливо, чудовою людиною, але зовсім непридатним для ролі добувача й захисника. Мама постійно працювала, щоб забезпечити сім'ю, страждала, однак намагалася дати своєму чоловікові можливість "знайти себе". Зазвичай той шукав себе у склянці портвейну, розмірковуючи, як важливо, щоб у сім'ї були любов і взаєморозуміння. Помер він раптово, з невідомої причини, коли доньці було близько 16 років. Усе, що дівчина-підліток встигла побачити й зрозуміти про стосунки чоловіка та жінки, - це те, що любити й довіряти своїм почуттям означає мучитися в убозтві та приниженні. Мама часто повторювала: дивись, яка я в тебе дурна, замолоду полюбила, життя прожила марно, ніякого щастя й радості. Донька вирішила бути розумнішою, головне, доки молода і вродлива - встигнути вигідно себе продати. Цю історію клієнтка могла розповідати часто, згадуючи якісь нові важливі подробиці, вона намагалася пояснити мені, дурній і нетямущій, що тільки так і можна влаштувати своє життя, головне - дуже постаратися. І все, що їй від мене як від спеціаліста потрібно, - щоб я навчила її не відчувати відрази й допомогла розвинути здатність маніпулювати протилежною статтю ще більш витончено та ефективно.
Є міф, що неприємних переживань легко позбутися. Можна "розвинути" себе так, що і злість, і туга будуть невідомі. Однак слід мати на увазі: таке "вибавлення" - за великим рахунком, ілюзія. Почуття - це маркер, знак, сигнал: чи підходить мені те, що відбувається; а що відбувається в моєму житті; а чи того я хочу? Можна тривалий час перебувати в дискомфортній ситуації, при цьому ігнорувати почуття-маркери, що виникають. І тоді рано чи пізно організм починає реагувати, повідомляючи своєю мовою про цей дискомфорт - безсонням або хворобами, безсиллям чи виснаженням, зникненням радості і взагалі будь-яких бажань, постійним невдоволенням. Настає час, коли є все, що мусить давати задоволення, а задоволення - немає. Звичний спосіб життя лише поглиблює цей стан, вплив доступних стимулів задоволення не працює, і треба збільшувати силу впливу - одяг дорожчий, алкоголю більше, прикраси крутіші, косметичні процедури частіші, чоловіки багатші, ціна вища. Вплив стимулу має бути дуже інтенсивним, щоб помітити бодай мінімальні приємні переживання, які оддалік були б схожі на задоволення. Тоді й з'являється жадоба до грошей, до статусу, до захоплення. Задоволення від уваги чоловіка стає помітним, коли підкріплюється значним фінансовим вливанням. Збудження від простого ніжного доторку руки до руки перестає відчуватися, зате факт купівлі, наприклад, ювелірного виробу вже викликає трепет від усвідомлення, що "мене оцінили дорого". Починається нове коло, в якому ще менше місця для почуттів і ще більше відчайдушного бажання вдало "влаштуватися". Дівчина перетворюється на товар, на пластмасову ляльку без інтересів і цінностей, на ту, котру можна купити й використати за призначенням.
Жодна з моїх нових знайомих не почувається щасливою й потрібною, але кожна з них мріє про справжню любов та романтику. Однак замість того, аби прислухатися до себе й побачити інших чоловіків, котрим будуть небайдужі їхні здоров'я та настрій, - вони вибирають "не почувати", їм легше "виставляти рахунки".
Попрощатися з минулим і зустрітися з сьогоденням
Безумовно, дитинство відіграє значну роль у житті кожного з нас. Але така відчайдушна спроба виправдовувати свої невдачі у стосунках і незадоволеність життям лише дитячими психологічними травмами навряд чи приведе до якісно іншого рівня життя. Знання "чому я така?" і "чому я так живу?" нічого не варті, коли те, що відбувається у вашому житті, вас не влаштовує. Можливо, знайшовши відповідь на запитання "чому?", варто перейти до наступного кроку - відповісти на запитання "як я хочу жити?", "що хочу отримувати?", "що мені подобається, і що не подобається?" Перестати заплющувати очі на те, що приносить біль і незадоволення, не укладати угоди з совістю і побачити можливості для іншого життя.
Гроші та статус - це приємно, але яка ціна такого задоволення? Якщо ви дуже старатиметеся, знайдуться ті, хто оцінить вас дорого. Ви отримаєте рівно ту суму, яку за себе просите. Але, можливо, ваше щасливе життя коштує дорожче, ніж гардероб із брендовим ганчір'ям?
Темп сучасного життя виснажує. Рекламні щити щокроку "підсувають" яскраві картинки "щасливих" людей у гарному одязі та дорогих прикрасах. Промо-ролики постійно повідомляють, що свободу й щастя можна відчути, купивши надпотужний автомобіль, що визнання й захоплення собою ми отримуємо, надіваючи новий костюм. Що ідеальна жінка - це та, в якої немає жодної вади на тілі й шкіра світиться рівною шовковою засмагою. У душі міцно вкорінюється думка, що щастя - це гроші, багато грошей. Розвивається культура споживання, поглинання, і, головне, дедалі більше міцніє думка, що щасливе життя можна купити.
Чоловіки в пошуках цього щастя вбудовують у свій божевільний робочий графік купівлю кохання, шукають ту ідеальну дівчину-картинку, наявність якої підкріплює статус успішності та багатства. Жінки намагаються відповідати ілюзорному образові ідеалу. Справжні цінності затираються і блякнуть на тлі популяризації товарів, послуг та брендів. Сучасний юнак часто навіть собі не може відповістити на запитання "А чого я насправді хочу?", звикаючи у своєму житті керуватися ідеями, нав'язаними рекламним світом та громадською думкою.
Але щастя неможливо купити або заслужити, воно не залежить ні від грошей, ні від статусу. Натхненний і люблячий чоловік зможе подарувати своїй жінці набагато більше, ніж пластикову банківську карту. З коханою й люблячою дружиною чоловік завжди почуватиметься потрібним і важливим. І для цього варто знизити темп життя, стати собою, перестати гнатися за статусом, багатством, за чужими ідеалами, перестати боротися зі своїм минулим і "збирати на велосипед", якого батьки не змогли купити вам у дитинстві. Можливо, тепер цей велосипед вам не потрібен, а потрібні вже зовсім інші речі. Спроба виправити минуле - лише безглузда трата себе і часу. Адже головне - жити тепер, у любові та злагоді із собою.