Розмови про загрозу руйнування греблі Дніпрогесу — це не що інше, як примітивне нагнітання пристрастей представниками засобів масової інформації. Про це в коментарі «Дзеркалу тижня» заявив директор Дніпрогесу Віктор Кучер.
Так, за його словами, загрозою руйнування греблі ЗМІ безпідставно називають те, що вона споруджена на розломі земної кори, схильному до постійної динаміки.
Віктор Кучер наголосив, що проблему тектонічних розломів неодноразово вивчали вчені-геодезисти, розглядали кілька комісій, які прийшли до однозначного висновку: загрози руйнування греблі не існує.
«Це підтверджують і результати обстежень, виконаних після землетрусів у європейській частині континенту. У нашому регіоні сила поштовхів сягала шести балів. Доведено, що жодних змін у тілі греблі це не викликало», — уточнив він.
За словами директора Дніпрогесу, гребля гідроелектростанції відповідає всім експлуатаційним вимогам. Рішенням міжвідомчої комісії вона допущена до експлуатації з оцінкою «нормальний стан». Станція працює у проектних режимах, підтримуючи на належному рівні екологічні, технологічні і судноплавні норми, запевнив він.
Начальник управління Державної інспекції цивільного захисту і техногенної безпеки Головного управління МНС України в Запорізькій області Євген Соловйов у коментарі «ДТ» відзначив, що оскільки гребля відноситься до переліку техногеннонебезпечних об’єктів, розроблені плани ліквідації надзвичайної ситуації.
«Та, як свідчать розрахунки, навіть у найнесприятливішому випадку аварія на гідроспоруді не викличе затоплення Запорізької атомної електростанції, розташованої нижче за течією Дніпра. Відповідно до проекту АЕС споруджена на узвишші», — підкреслив він.
Соловйов також заявив, що виключається і загроза здійснення терористичного акту відносно греблі. «Будучи режимним об’єктом, вона перебуває під цілодобовою багаторівневою охороною. А як свідчить досвід минулої війни, для пошкодження греблі необхідна дуже велика кількість вибухівки, що вимірюється тоннами», — пояснив він.
При цьому голова Запорізької облдержадміністрації Олександр Старух у коментарі «ДТ» уточнив, що на відміну від самої греблі, побоювання викликає стан проїжджої частини автодорожнього переходу по спорудах греблі Дніпрогесу.
«Уряд прийняв 5 серпня рішення про виділення коштів на її ремонт, але гроші поки що не надійшли. Ситуація, що склалася, ще раз підтверджує, що Запоріжжю вкрай необхідне фінансування будівництва нових мостових переходів, яке зараз заморожене. Це дасть змогу розвантажити проїжджу частину греблі і виконати її капітальний ремонт», — відзначив він.
Докладніше читайте у статті Володимира Піскового «Дніпрогес: тести на переляк» у свіжому номері «ДТ».