За його словами, українські фахівці мають запис розмов диспетчерської аеропорту Тегерана з іранським літаком, який заходив на посадку приблизно у той самий час, коли ракета поцілила український "Боїнг".
"Це запис диспетчерської Тегерана з літаком Ірану, який йшов тоді на посадку. Наш літак злетів, а о 6:30 повинен на посадку був іти іранський літак. Він все це бачив і екіпаж почав розмовляти з диспетчером… Він каже, що "мені здається, що летить ракета", він це говорить і перською, і англійською мовами, там все зафіксовано. Дійсно це доводить, що іранська сторона знала від самого початку, що наш літак збила ракета, це їм було відомо вже на момент збиття", - наголосив Зеленський.
Після цього іранський диспетчер намагався вийти на зв'язок із рейсом PS752, однак чув лише тишу. Тим часом пілот іранського літака запитував диспетчера: "З нами все в порядку?". І диспетчер відповідав: "З вами все в порядку". Імовірно, на той час він вже зв'язався з керівництвом, повідомив про ракету, і його заспокоїли, що все добре.
"Може бути і така версія, що – "Ти не переймайся, у вас буде все в порядку". Може бути й інша версія, тому що диспетчер дуже багато разів виходить на зв'язок з нашим літаком. Я думаю, що він розумів, що був вибух, але через що, думаю, в той час, він міг не розуміти. Може він говорив – "Ми можемо сідати", може йшлось і про це. Спеціалісти будуть розслідувати цей запис крок за кроком", - зазначив він.
У ніч після трагедії 8 січня Україна відправила до Ірану групу із 45 фахівців, однак упродовж перших днів вони не могли отримати доступ до записів розмов диспетчера та деяких частин літака, які свідчили саме про збиття ракетою.
У розмові з журналістами Зеленський стверджував, що справжня причина аварії українського літака була зрозуміла одразу. Раніше із такою ж заявою виступав і секретар Ради національної безпеки і оборони Олексій Данілов. Тим не менш, аж до самого зізнання Тегерану у РНБО стверджували, що розглядають сім версій авіакатастрофи.
Уранці 8 січня в Ірані зазнав аварії Boeing 737 "Міжнародних авіаліній України", що летів з Тегерана до Києва. Літак був збитий двома ракетами класу "земля - повітря" ЗРК "Тор-М1" російського виробництва. Зенітно-ракетний комплекс належить КВІР.
В авіакатастрофі загинуло 11 громадян України – двоє пасажирів і дев'ятеро членів екіпажу. Окрім українців на борту літака перебували громадяни Ірану, Канади, Німеччини, Великої Британії, Швеції і Афганістану: загалом 176 осіб.
Спершу Іран заперечив причетність до катастрофи, відразу заявивши про технічну несправність літака. Однак 11 січня командувач аерокосмічними силами Корпусу вартових Ісламської революції Амір Алі Хаджизаде взяв на себе всю відповідальність за катастрофу. Згідно з офіційною версією, цивільний борт збили помилково.
Перед цим про те, що Boeing був атакований ППО Ірану, заявляли президент США Дональд Трамп, канадський і британський прем'єр-міністри Джастін Трюдо і Борис Джонсон, генсек НАТО Єнс Столтенберг. У Тегерані цю версію відкидали, звинувачуючи США у "психологічній війні".
Влада України на заяви західних партнерів реагувала стримано, і президент Володимир Зеленський закликав дочекатися завершення розслідування і утриматися від спекуляцій. Але після зізнання Тегерана секретар РНБО Олексій Данілов заявив, що справжня причина авіакатастрофи була відома йому ще до цих заяв. Тим не менш, у РНБО стверджували, що розглядають сім версій.
19 січня тіла загиблих в авіакатастрофі українців доставили до Києва.
Докладніше про катастрофу і ситуацію на Близькому Сході читайте в матеріалі Сергія Немирича "Жвавий жах 2020".