Президент Володимир Зеленський вніс до Верховної Ради законопроект №4651 “Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України щодо вдосконалення відповідальності за декларування недостовірної інформації та неподання суб’єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування”. Документ визначено як невідкладний.
Текст законопроекту на сайті поки відсутній. Однак, раніше в Офісі президента повідомили про те, що документ передбачає внесення змін до ст. 366-2 Кримінального кодексу (декларування недостовірної інформації) та до ст. 366-3 Кримінального кодексу (неподання суб’єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування).
За те, що недостовірні дані в декларації відрізняються від правдивих на суму від 500 до 2 тисяч прожиткових мінімумів для працездатних осіб, пропонується штрафувати на суму від 3 до 4 тисяч неоподатковуваних мінімумів. Альтернативним покаранням пропонують запровадити громадські роботи на строк від 150 до 240 годин, або обмеження волі на строк до двох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
Якщо ж задекларована інформація відрізняється від реальності на суму понад 2 тисяч прожиткових мінімумів для працездатних осіб, то штрафувати пропонується на суму від 4 до 5 тисяч неоподатковуваних мінімумів. Як альтернативу пропонується призначати громадські роботи на строк від 150 до 240 годин, або обмежувати волю на термін до двох років, або позбавляти волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади на строк до трьох років.
Також законопроект пропонує за умисне недекларування карати штрафом від 2,5 до 3 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від 150 до 240 годин, або позбавленням волі на строк до двох років, з позбавленням права обіймати певні посади на строк до трьох років.
26 січня Володимир Зеленський підписав указ, яким ввів у дію відповідне рішення Ради національної безпеки та оборони.
Нагадаємо, 27 жовтня КСУ скасував кримінальну відповідальність за недостовірне декларування суддів, чиновників і депутатів, а також позбавив НАЗК багатьох повноважень.
9 грудня Венеціанська комісія опублікувала терміновий висновок про законодавчу ситуацію щодо механізмів протидії корупції відповідно до рішення Конституційного суду України. Наступного дня Венеціанка опублікувала другий терміновий висновок щодо реформи Конституційного суду.
30 грудня набув чинності закон “Про запобігання корупції" щодо відновлення інституційного механізму запобігання корупції". Документ дозволив відновити повноцінну роботу НАЗК, яка фактично була заблокована рішенням КСУ. Зазначимо, що після голосування за цей закон у Верховній Раді НАЗК виділило три грубі помилки, які допустили його автори.
У січні посли країн G7 опублікували дорожню карту судової та антикорупційної реформ в Україні. Однак, попри традиційну занепокоєність дипломатичних представників провідних країн світу, документ має і відмінності, які раніше не зустрічалися в подібних документах.
Можновладці, яким адресувалися поради та висновки Венеціанської комісії, зрозуміли їх кожен по своєму. Детальніше про те, що порадила Венеціанська комісія, читайте у статті Геннадія Друзенка “Українські бешкетники та Венеційка”.