Дорожній одяг від кутюр’є

Поділитися
В Україні розроблено унікальну технологію будівництва доріг і сучасних будівельних матеріалів, яку вже успішно застосовують за кордоном


В Україні розроблено унікальну технологію будівництва доріг і сучасних будівельних матеріалів, яку вже успішно застосовують за кордономМало хто не згадує слів літературного класика, мандруючи нашими розбитими, вибоїна на вибоїні, дорогами (точніше, бездоріжжям)! Їзда ними, скаже будь-який водій, стомливе, виснажливе, мало того, небезпечне заняття. Напевно, тому в нас побутує приказка «тихіше їдеш — далі будеш». А оскільки доріг, у європейському розумінні цього слова, за винятком основних автомагістралей, у нашій країні немає, то це певною мірою накладає свій відбиток на її життєдіяльність, темпи просування шляхом прогресу. Хто звик весь час їздити з острахом та осторогою, той навіть ментально відрізняється від того, хто завжди пересувається швидко й упевнено.

Звісно, заможні країни, на відміну від нас, можуть собі дозволити вкладати великі гроші в будівництво сучасних доріг. Матеріали, використовувані сьогодні для створення якісного дорожнього покриття, так званого дорожнього одягу, надто дорогі. А оскільки вимоги до довговічності та безпеки автомагістралей зростають, спеціалісти дорожньої галузі в усьому світі сушать голови над розробками нових технологій, котрі дають змогу поряд із поліпшенням якісних характеристик економити кошти і ресурси. Втішно, що українським дослідникам удалося просунутися цим шляхом, і сьогодні вони є володарями розробки, котрою вже зацікавилися в багатьох країнах. Показово, що цей науково-технологічний прорив зроблено в найперспективнішій науковій галузі, яка відкриває перед людством воістину фантастичні можливості — біотехнології.

«Напрям, яким займається наше підприємство, — виробництво ферментних препаратів і розробка технологій їх застосування, — розповів генеральний директор ТОВ «Дніпровська асоціація-К» Герой соціалістичної праці Юрій Самойленко. — Ферменти (лат. fermentum — закваска, бродіння) — це, як відомо, специфічні білки-речовини, що синтезуються в клітинах живих організмів і прискорюють біохімічні процеси. Хімічні реакції з участю ферментів називаються ферментативним каталізом. При цьому швидкість реакції зростає в 1010 — 1013 разів. Наші препарати отримано шляхом ферментації патоки цукрового буряку, тобто їх вироблено з натуральної сировини, і вони цілком безпечні для людини та довкілля. Деякі з них уже успішно себе зарекомендували в землеробстві — результати їх застосування у фермерських господарствах просто-таки вражаючі: у процесі розкладання нафтошламу, видалення розливів нафти, переробки компосту тощо. Але це — окрема дуже цікава тема.

Слід сказати, що першість у світі в розробці ферментних технологій належить американцям. У США було синтезовано, наприклад, ферментний препарат — стабілізатор ґрунту Perma-Zyme11Х. Завдяки цьому препарату можна отримати міцне дорожнє покриття практично на будь-якому ґрунті. Спочатку у своїй практиці ми використовували американський препарат, але він надто дорогий. Чотири роки нам знадобилося для синтезу аналога (репліканта) заокеанського препарату. А в процесі роботи з’явилася ідея, як його поліпшити. (У цьому полягає наше ноу-хау.) У результаті вдалося отримати ферментний препарат із каталітичними властивостями, котрий ми назвали Дорзин. З минулого року його випускають в Україні. За ефективністю Дорзин перевершує всі відомі в Україні стабілізатори ґрунту, він безпечний і технологічний у застосуванні. При цьому ціна твердого дорожнього покриття, за його однакової несучої здатності, в кілька разів нижча порівняно з отриманим традиційним способом».

Сьогодні Дорзин відомий як ферментний препарат, завдяки якому можна будувати дороги без асфальту, бетону та гравію. А з чого ж? — здивовано запитає читач. Зі звичайного ґрунту. Це можуть бути суглинки, супіски та ін. Технологія будівництва таких доріг із підручних (точніше, підніжних) матеріалів проста: препарат змішується з водою, вноситься в подрібнений ґрунт, який потім утрамбовується. При стисканні відбувається каталітичний з’єднувальний процес із сильним цементуючим ефектом. У результаті виходить міцніший і більш стійкий до впливу вологи «дорожній одяг», ніж при використанні якогось іншого методу. Такий дорожній одяг із твердим покриттям завтовшки 15 сантиметрів здатний витримати навантаження на вісь 7—11 тонн.

Юрій Самойленко
Завдяки Дорзину можна на місці ремонтувати зношені асфальтні покриття. Для цього старий асфальт перемелюється з допомогою спеціальної техніки — ресайклера, обробляється змішаним із водою препаратом й утрамбовується — міцне відновлене покриття готове.

Український винахід уже проклав собі шлях у практику дорожнього будівництва. Щоправда, на батьківщині, із цілком зрозумілих причин, Дорзин поки що широко не застосовується. А от у країнах близького та далекого зарубіжжя наш суперстабілізатор має попит. У травні цього року почалося будівництво автобана (дорога I категорії) від столиці Казахстану Астани до Петропавловська (1000 км) через курортне місто Борове. На цей час час, тобто на жовтень 2007 року, побудовано 50 км дорожнього одягу з твердим покриттям завширшки 16 метрів, наступного року буде добудовано по ширині ще 16 метрів. Упродовж доби будують готової автомобільної дороги 16-метрової ширини 1200 метрів!

Настільки високими темпами будівництва казахстанський автобан завдячує у тому числі й українському Дорзину. До того ж препарат дасть змогу заощадити мільйони доларів.

Дорзин сьогодні використовують у Росії, на Гаїті, Санта-Лючії, навіть у США (штат Флорида) побудовано автодорогу із застосуванням українського препарату. До початку будівництва зразки ґрунту з цих країн надійшли в Київ для дослідження, де було розроблено рецепти ґрунтових сумішей і видано рекомендації щодо будівництва. Наміри будувати автодороги за українською технологією висловили замовники з Йорданії, Саудівської Аравії, Гани та інших країн.

Сфера застосування Дорзину аж ніяк не обмежується дорожнім будівництвом. Його можна використовувати під час спорудження основ водойм і відстійників — скрізь, де потрібно збільшити щільність ґрунту і зменшити його вологопроникність. Із допомогою цього препарату можна виробляти міцну (марок М200 і вище) і морозостійку (витримує 200 циклів заморожування—танення) цеглу сухим пресуванням практично з будь-якого ґрунту. При цьому відпадає потреба в енерговитратному процесі випалювання (сьогодні в собівартості звичайної керамічної цегли ціна енергоресурсів сягає 40—60%). Технологія виготовлення дефіцитного будматеріалу, що набув сьогодні колосального попиту, відпрацьована до найтонших нюансів. Як стверджують розробники, можна виготовити продукцію на будь-який смак, різного кольору та фактури.

Сьогодні країна, особливо великі міста з прилеглими територіями, дедалі більше нагадує величезний будівельний майданчик. Проте, як вважають спеціалісти, справжній будівельний бум іще попереду. Через кілька років Україна має перетворитися на справжню «футбольну Мекку». У рамках підготовки до фінальної частини чемпіонату Європи з футболу 2012 року потрібно буде побудувати дороги, стадіони, готелі, ресторани, зони відпочинку тощо, щоб бути готовими до прийому не тільки спортсменів, а й численних уболівальників і туристів. У столичній мерії підрахували, що тільки на підготовку дорожньо-транспортного комплексу Києва до “Євро-2012” потрібно ні багато ні мало — 36 мільярдів гривень. Окрім будівництва нових об’єктів, багато чого потрібно капітально відремонтувати, оновити, причому зробити все відповідно до євростандартів. А оскільки часу до епохальної події, з огляду на масштаби робіт, зовсім небагато, для виконання відповідної програми доведеться докласти максимум зусиль.

Водночас промислові потужності з виробництва будівельних матеріалів явно недостатні, щоб задовольнити зростаючі потреби в обсягах і номенклатурі виробів. Уже сьогодні на будовах гостро відчувається їх дефіцит. Затримка з поставками деяких матеріалів, кажуть будівельники, становить від одного місяця до півтора року. Бракує цегли, пінобетонні блоки взагалі завозять із-за кордону.

Чи можливо в найкоротші строки організувати в Україні виробництво будматеріалів, на які існує підвищений попит? Чи реально побудувати необхідні дороги? Спеціалісти, котрі знають про Дорзин-технології, кажуть, що це цілком реально!!!

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі