Електронний суд в Україні: чи варто для його запуску створювати нову е-систему, покаже аудит

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Проведення такого аудиту стане відправною точкою до впровадження в Україні повноцінного електронного судочинства, вважають у ВРП та парламенті.

Щоб в Україні належним чином запрацювала «електронна судова система», необхідно створити для неї потужну технічну базу. Наразі вирішується питання, чи варто для цього створювати нову електронну систему, чи можна значно оновити вже існуючі сайти судової влади. Для пошуку оптимального рішення оновлений  координаційний комітет Вищої ради правосуддя (ВРП) з питань реалізації та впровадження цифровізації у сфері правосуддя запустив спеціальний аудит. Співголови комітету - Денис Маслов і Роман Маселко - розказали про цей аудит у статті «Цифровізація правосуддя: більше жодних кроків назад».  

Робочу групу для проведення технічного аудиту створили в межах комісії ВРП з питань вже існуючої Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (ЄСІТС). Наразі затверджено проєкт технічного завдання на такий аудит.

Розглядаються два варіанти: 

  • перший - доповнити існуючу систему, впровадити інші підсистеми, замінити певні модулі і розширити її функціонал;
  • другий - про сучасне управління е-справами, е-архів, оцифрування матеріалів справ, додаткові е-інструменти і платформи для спілкування та обміну документами між сторонами судових процесів.

Аудит має визначити, наскільки кожен варіант буде фінансово виправданим і доцільним.

«Повноцінний аудит існуючої системи чітко покаже наявні проблеми, прогалини та допоможе зрозуміти можливості та перспективи розробки і впровадження нової системи, яка буде побудована на найкращому світовому досвіді. Це той важливий крок, який є передумовою для подальших процесів розбудови в Україні повноцінного і зручного електронного судочинства», - пояснюється у статті. 

Комітет уже пропрацював питання електронного судочинства з міжнародними партнерами - USAID та Pravo Justice, а також із Вищою радою правосуддя, Державною судовою адміністрацією та Міністерством цифрової трансформації. Співголови комітету висловили вдячність партнерам, які погодилися взяти на себе фінансове забезпечення цього процесу. 

«Ще у 2018 році було розпочато розробку частини підсистем і модулів: Електронного кабінету, Електронного суду, веб-порталу «Судова влада України», Контакт-центру судової влади, відеоконференцзв’язку тощо. Державній судовій адміністрації за цей час вдалося запустити певні модулі, проте на сьогодні це лише три з 18 запланованих. Більш того, існуюча система є досить застарілою і містить низку незручностей. Одні модулі конфліктують з іншими, інші взагалі неможливо оновити», - пояснили члени комітету. 

За їхніми словами, аудит має зайняти до чотирьох місяців. Маслов і Маселко вважають це адекватним терміном на тлі того, скільки років питання цифровізації українського правосуддя висіло у повітрі.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі