Заступник голови Донецької облради : Законопроект "Про території перспективного розвитку" не сприяє залученню інвестицій

Поділитися
Законопроект "Про території перспективного розвитку" не враховує інтереси виробника і не містить ...

Законопроект "Про території перспективного розвитку" не враховує інтереси виробника і не містить економічних обгрунтувань для залучення інвестицій, заявив в коментарі "Дзеркалу тижня" голова донецької Ради з питань СЕЗ, заступник голови Донецької облради Володимир Ішков.

Законопроект про ТПР припускає, що інвестиційні проекти можуть реалізовуватися в містах з населенням більше 50 тисяч осіб і тільки з утворенням окремої СЕЗ для кожного проекту. Нижня межа бюджету інвестпроекту - 10 млн. євро. Як відзначає Володимир Ішков, такі умови інвесторам не вигідні.

За його словами, донецькі чиновники і експерти, які займаються питаннями залучення інвестицій, вважають за правильне відновити модель СЕЗ 1998 року, однак із коректуваннями.

У законі про СЕЗ і ТПР 1998 року чисельність населення не оголошувалась, нижній рубіж інвестпроекту встановлювалася на рівні одного мільйона доларів і давав змогу вкладати інвестиції у межах всієї території, яка має статус СЕЗ або ТПР. Інвестор отримував право безмитно ввозити необхідні для реалізації проекту товари і устаткування, а також на п'ять років звільнявся від сплати податку на прибуток (у новому варіанті закону пропонуються канікули на 10 років).

Новий же законопроект Мінекономіки, констатує голова донецької Ради з СЕЗ, не дозволяє на пільгових умовах вкладати інвестиції в модернізацію працюючих підприємств.

"ДМЗ, скажімо, вирішив побудувати стан безперервного розлиття сталі або екологічно чисту аглофабрику, або щось іще. Згідно із законопроектом треба захистити цю зону і митницю поставити. Як роз'єднати одне підприємство? Розділити огорожею? А вивезення відходів оподатковувати чи не оподатковувати? Ось така плутанина", - прокоментував він.

В той же час експерти вважають, що СЕЗ і ТПР зразка 1998-го року відродити не вдасться.

"Відтоді змінилося законодавче поле. Ми увійшли до СОТ, і, як ви пам'ятаєте, Ющенко навіть відстрочив розпуск Ради, аби проголосувати за цілий пакет з 14 законів, необхідний для вступу. Тепер треба "вписувати" СЕЗ і ТПР в нове законодавство, ця робота триматиме два-три місяці", - впевнений завідувач кафедри міжнародної економіки Донецького університету Юрій Макогон.

До того ж він вважає, що події 2005 року продемонстрували ненадійність преференцій, що надавалися.

"Якщо усе це було скасовано просто законом про держбюджет, то про які "гарантії" для інвесторів може йти мова? Я запальний прибічник стимулювання інвестицій, але в нинішніх умовах це має здійснюватися по-іншому", - підкреслив учений.

Детальніше читайте в статті Євгенія Шибалова "Вася, шо ти гониш?" у свіжому номері "ДТ".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі