Відповідь президента

Поділитися
Відповідь Віктора Андрійовича на проголосований Верховною Радою 6 грудня держбюджетний закон на 2007 рік була швидкою: повідомлення про вето з’явилося вже 12-го числа...

Відповідь Віктора Андрійовича на проголосований Верховною Радою 6 грудня держбюджетний закон на 2007 рік була швидкою: повідомлення про вето з’явилося вже 12-го числа. Та ми покривили б душею, заявивши про непримиренність чи особливу жорсткість позиції глави держави. Проігнорувавши безліч структурних та інших недолугостей фінансового кошторису країни, президент вважає неприйнятними лише кілька позицій.

По-перше, низькі темпи зростання прожиткового мінімуму, особливо для непрацездатних, що можуть призвести до реального зниження доходів і недоодержання кожним пенсіонером уже із січня майже 26,6 грн. на місяць.

По-друге, положення ст. 97 бюджету, відповідно до якого в 2007-му не обмежується розмір пенсій лише єдиної категорії осіб — народних депутатів України.

По-третє, недостатнє фінансування Збройних сил, зокрема, не передбачені бюджетом
1,05 млрд. грн. на ліквідацію диспропорцій в оплаті праці між військовими Міноборони та представниками інших силових структур.

По-четверте, збереження практики надання місцевим бюджетам безвідсоткових середньострокових позик. Так, вона була виправданою кілька років тому, на етапі введення в дію нового закону про податок на доходи фізосіб, але нічим не виправдана тепер, коли ставка податку, відповідно до закону, з 1 січня підвищується з 13 до 15%.

По-п’яте, на думку президента, до закону необхідно внести уточнення, яке забороняє в 2007 році імпортерам нафти користуватися податковим векселем. До речі, й скарбниця поповнюватиметься краще.

Де в усьому цьому побачив політику перший віце-прем’єр Микола Азаров, який стверджує, що вето президента — крок не соціально-економічний, а політичний, автору цих рядків незрозуміло. Хоча, з іншого боку, розмір соціальних гарантій, який посів у президентських претензіях чільне місце, — справді настільки високий ідеал, що перед ним мав би потьмяніти й без того не беззаперечний (якщо не сказати — шкурний) інтерес до реконструкції вже з січня майбутнього року за держбюджетний кошт окремих аеропортів і теплоцентралей, а також до неефективного витрачання коштів на будівництво чи то створення інфраструктури недержавного пенсійного забезпечення. На жаль, не зник. Тож у чому неправий президент, який вимагає перерозподілу бюджетних ресурсів на користь соціалки після того, як країна переступила психологічно важливу інфляційну межу в 10%?

Зрештою, ми — не в блокадному Ленінграді, оточеному щільним кільцем ворогів. Країна живе, розвивається, демонструючи непогані темпи економічного зростання. Та більшість громадян цього не відчувають — на відміну від зростання комунальних цін. За попередніми розрахунками президентського секретаріату, прожитковий мінімум для непрацездатних уже на 1 жовтня 2006 року становив 381 грн., на 1 листопада — майже 391. А до 1 січня досягне 406,6 грн. Однак бюджет базується на зовсім інших, нижчих цифрах, що за двозначної інфляції цього та наступного років однозначно спричинить реальне падіння життєвого рівня українців.

А прожитковий мінімум у 406,6 грн. для непрацездатних у бюджетному законі не фігурує зовсім. Мабуть, це перспектива лише 2008 року, до якого ще треба дожити.

Президент намагається підтримати соціалку, уряд — інновації та інвестиції, називаючи шлях підвищення соціальних гарантій політикою «проїдання та руйнування». Хоча ще запитання, що за українських умов ефективніше — виплачувати вищі зарплати та пенсії і в такий спосіб розвивати внутрішній ринок, а також (хоч би за рахунок ПДВ) поповнювати скарбницю чи вкладати мільярди в реконструкцію та модернізацію підприємств, які всіма правдами й неправдами уникають сплати податку на прибуток...

У бюджетному комітеті ВР, контрольованому коаліцією, свято вірять, що позиція Кабміну єдино правильна. Позицію більшості в цьому комітеті не бентежить непрозорість у розподілі інвестиційних ресурсів або ж реальне падіння соціальних виплат, про що на весь голос говорять президент і опозиція.

Плодом роботи депутатів-«бюджетників» став проект постанови №2749 (автори — Р.Богатирьова, В.Макеєнко, О.Пеклушенко та ін.). У ньому до відома президента в дуже чемній формі доводять, що вартість його пропозицій (прожитковий мінімум плюс додаткові витрати на утримання Збройних сил) оцінюють в 10 млрд. грн. І хоча Верховна Рада загалом поділяє «прагнення президента до збільшення бюджетних асигнувань, спрямованих на підвищення соціальних стандартів», зробити цей крок у 2007 році не вважає за можливе, бо це призведе до розбалансування бюджету, а отже, суперечить вимогам Конституції. Президентові вкотре наполегливо пропонують або підписати бюджет, або вказати джерела фінансування додаткових витрат.

А ще в комітетському документі пропонують «рекомендувати президенту, прем’єру, голові Верховної Ради, лідерам усіх партій, фракцій підписати угоду про створення умов в економіці країни для нарощування понадпланового бюджетного надходження, яке можна спрямовувати до фонду фінансових ресурсів для підвищення соціальних стандартів життя населення» — такий, бачте, спецфонд з соціалки...

Чудовий наївний заклик «жити дружно»! Особливо на тлі подання до Конституційного суду про заборону президенту ветувати бюджет, а також ланцюга подій минулого тижня: а) призначення міністром із надзвичайних ситуацій Нестора Шуфрича; б) звільнення всіх заступників міністра внутрішніх справ; в) відмови депутатів проголосувати за відставку глави СБУ.

У п’ятницю депутати спробували проголосувати зауваження президента до бюджетного закону. Підтримали лише два з них, зокрема, зціпивши зуби, погодилися виділити 1 млрд. грн. на зарплати військовим. За інші пропозиції голосували тільки опозиційні фракції.

Довгограюча бюджетна платівка з новою силою зазвучить 19 грудня — до цього дня бюджетному комітету належить доопрацювати свої пропозиції. Очікується також, що керівництво коаліції збереться разом і виробить спільну позицію.

У будь-якому разі, м’яч на депутатській половині поля. Відмовлятися продовжувати футбольну баталію через те, що він буцімто квадратний, щонайменше нерозумно.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 2
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Yulia Osadchuk
11 Сiчня 2023, 15:56
НСЗУ - це узаконене, сконцентроване в одній установі, казнокрадство, або по іншому - корупція. НСЗУ ніхто не перевіряє серйозно, вони малюють цифри зі сталі, щоб було на чому заробити, як на дорогах, їхні реєстри не зв'язані з іншими державними реєстрами, тому і виходить, що можна легко домалювати віртуальних лікарів і пацієнтів, щоб отримати на них цілком реальні гроші. Лікарі навчилися уміло дурити цю систему, надаючи віртуальні послуги пацієнту, про які він навіть не здогадується (достатньо один раз прийти до лікаря на прийом, щоб він вніс твої данні в систему, а далі за відсутності пацієнта "надавав" йому віртуальні послуги наскільки вистачає фантазії).
Відповісти Цитувати Поскаржитись
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі