Кабмін підтримав ухвалу, що дозволяє оборонному відомству розраховуватися з українськими ремонтними авіазаводами літаками, які Збройним силам не потрібні і знаходяться на збереженні, розповів в інтерв'ю «Дзеркалу Тижня» Іван Руснак, командувач ВПС України.
На думку Руснака, на сьогоднішній день на підприємствах України відпрацьовані всі технологічні рішення, що дають можливість і продовжувати ресурс, і модернізувати літальні апарати. Проте брак коштів не дозволяє відновити український авіапарк в розумні строки.
У складних економічних умовах армія знайшла нестандартне вирішення цієї проблеми. «Зокрема, нещодавно уряд підтримав постанову, яка дозволяє оборонному відомству розраховуватися з нашими ремонтними авіазаводами літаками, які Збройним силам не потрібні і перебувають на зберіганні. Це, наприклад, такі машини як МіГ-21, МіГ-23, Су-17 та інші», - розповів генерал-полковник.
«Заводи Міноборони їх ремонтують і через спецекспортерів реалізовують на зовнішньому ринку. Так і робота виконується, і гроші заробляються. Заводи цією схемою зацікавилися, і ми вже зараз готові передати їм майна десь на 39 млн. гривень», - додав командувач ВПС.
За його словами, техніка піде в зарахування боргів, які армія повинна віддати заводам за літаки, відремонтовані і поставлені або ж готові до передачі військово-повітряним силам найближчим часом.
« Авіапідприємства за рік можуть освоїти замовлень від Повітряних сил десь на 700—750 млн. грн. Тож якщо Міноборони зможе регулярно — з січня по грудень, щомісячно, щоквартально — фінансово забезпечувати роботу підприємств, то вже за один рік нам вдасться підняти на крило від 40 до 45 літаків різних типів із подовженим ресурсом або модернізованих», - продовжив Руснак. На його думку, за три роки можливо відновити парк учбових і бойових машин на 80-85%.
Детальніше про це, а також про ситуацію в українських ВПС читайте в статті Валентина Бадрака і Сергія Згурця «Щоб набрати висоту...» у свіжому номері «ДТ»