У зв'язку з підвищенням акцизного збору на бензин, зросте привабливість дизельного, а також газового палива, прогнозує директор ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергій Куюн.
За його словами, у зв'язку з підвищенням акцизів, ініційованим урядом, зростання цін на бензин складе 60 коп./л, а елітна марка А-98 подорожчає майже на гривню, тому споживачі можуть перейти на дешевше дизельне паливо (ДТ).
«Сьогодні його (дизельного палива – Ред.) ціна на колонках нижча від ціни бензину А-95 на гривню, а новий акциз зробить цю різницю ще більшою. Але це не означає, що ціна ДП на АЗС залишиться незмінною.», — відзначає Куюн в статті для «Дзеркала тижня».
Так, президент «Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України» Леонід Косянчук не виключає, що власники станцій можуть перекласти частину подорожчання на ДТ, щоб пом'якшити ціновий тиск на споживачів бензинів.
Найбільший імпульс у зв'язку з підвищенням акцизів на бензин може отримати газове паливо — вже сьогодні обсяг споживання газу складає близько 20% від бензину, відзначає Куюн.
На думку президента Асоціації зрідженого газу Сергія Півня, якщо газ і подорожчає услід за бензинами, то незначною мірою. За його словами, конкуренція на цьому ринку украй висока, крім того, на зміну дефіциту прийшов надлишок товару, що додатково стимулює трейдерів до зниження цін.
Сьогодні бензин А-95 дорожчий за пропан-бутан удвічі (в середньому 4 грн./л проти 8 грн./л на бензин), але після неминучого подорожчання першого зріджений газ може стати ще привабливішим, пояснює експерт.
Оператори ринку стисненого газу — метану також чекають підвищення продажів унаслідок подорожчання бензину на тлі здешевлення газу росіянами.
На думку власника мережі АГНКС компанії «Метан» Геннадія Руденка, привабливість метану підвищуватиметься головним чином не за рахунок зниження цін, а завдяки їх зростанню на конкуруюче паливо — пропан-Бутан і бензин.
«Світова практика говорить про те, що державі потрібно стимулювати перехід на метан як дешевше й екологічніше паливо», — відзначає Руденко.
На сьогоднішній день ціна на метан складає 3,9 грн./л і, очевидно, зафіксується на цьому рівні і надалі, прогнозує Куюн.
«У цілому газове паливо як альтернатива дорогому бензину має всі шанси отримати потужний імпульс для подальшого завоювання симпатій споживачів. Непогано це і з екологічної точки зору. Щоправда, деякі гарячі голови в уряді вже обговорюють запровадження акцизів і на газ, зокрема зріджений, у результаті чого на шляху популяризації цього енергоносія постане високий бар’єр», — відзначає Куюн.
Докладніше читайте в статті Сергія Куюна «Акцизна однобокість» у свіжому номері «ДТ».