Минулої середи Авіаційний науково-технічний комплекс ім.Антонова відвідала китайська делегація на чолі з головою Всекитайського комітету Народної політичної консультативної ради КНР паном Цзя Цинлінем. Четверта особа в китайській державній ієрархії залишилася задоволена візитом на підприємство й заявила, що Китай зацікавлений у всебічному зміцненні та розвитку партнерських відносин з Україною в галузі авіабудування. У самому АНТК із Китаєм пов’язують надії на поставки туди нових пасажирських літаків Ан-148. І, можливо, навіть на активізацію проекту нового транспортного літака Ан-70.
Під час візиту гості АНТК оглянули регіональний літак Ан-148, а також Ан-124-100 «Руслан», найбільш вантажопідйомний із серійних транспортних літаків у світі. Показали Цзя Цинліню продувальні моделі китайських літаків — «транспортника» Y8F600 і регіонального реактивного ARJ21. Нагадаємо, що АНТК ім.Антонова бере участь у розробці цих машин. Зокрема, розробляє окремі великі агрегати для них, проводить аеродинамічні випробування елементів конструкції.
Генеральний конструктор АНТК Дмитро Ківа ознайомив китайську делегацію із сучасними програмами «Антонова», які пропонуються для спільної з КНР реалізації. При створенні китайськими авіабудівними підприємствами транспортних літаків нового покоління можуть стати у пригоді багатий досвід АНТК ім.Антонова в розробці Ан-124-100 «Руслан» і Ан-70 та технології, які застосовуються при цьому, вважають в АНТК. Дмитро Ківа акцентував увагу на необхідності організувати спільні роботи з підтримки льотної придатності й подовження ресурсів працюючих у Китаї Анів.
Незадовго до візиту китайської делегації генеральний конструктор повернувся з Пекіна, де зустрічався з президентами двох авіапромислових корпорацій КНР — AVIC I і AVIC II. Під час зустрічей обговорювалися спільні роботи за програмами ARJ 21 і Y8F600.
31 жовтня в китайському місті Чжухай відкрилася щорічна виставка Air Show China 2006, у якій також бере участь АНТК ім.Антонова. На думку Дмитра Ківи, там можуть бути підписані угоди про спільну роботу «з розробки нових перспективних літаків, досліджень». Національний стенд України відвідала делегація посадових осіб КНР на чолі з заступником голови Центральної військової ради та міністром оборони КНР Цао Ганчуанем. Особливий інтерес пана Ганчуаня викликали новітні зразки продукції під маркою «Антонов», як-от: Ан-148 усіх модифікацій, Ан-70, а також розробки ЗМКБ «Прогрес» ім. Івченка й потенціал ВАТ «Мотор-Січ».
Перспективність Ан-148 на ринку КНР ще рік тому відзначили під час свого візиту на АНТК ім.Антонова керівники Генеральної адміністрації цивільної авіації Китаю, авіаційної імпортно-експортної корпорації з авіамайна China Aviation Supplies Imp.& Exp. Group Corporation, авіакомпаній Air China і China Eastern Airlines.
За даними АНТК, нині результати сертифікаційних випробувань підтверджують відповідність Ан-148 вимогам авіаційних правил країн СНД АП-25 і Євросоюзу — CS-25, а також усім сучасним і перспективним вимогам ІКАО, що висуваються до цивільних повітряних суден. Зокрема, за шумом на місцевості й емісією шкідливих речовин в атмосферу Ан-148 відповідає главі 4 додатку 16 до Конвенції ІКАО. До того ж він на 25—30% дешевший і перевершує інші літаки аналогічного класу за економічністю.