ГРИВНЯ ЗА ХВИЛИНУ, АБО ДЕРЖКОМЗВ’ЯЗКУ КУЛЬТИВУЄ ГРУНТ ДЛЯ БЕЗКОШТОВНИХ ВХІДНИХ

05 вересня, 2003, 00:00 Роздрукувати Bипуск № 34, 5 вересня-12 вересня 2003р.
Відправити
Відправити

Дзвінок із міського телефону на мобільний із 19 вересня коштуватиме не 36 копійок за хвилину, а гривню...

Дзвінок із міського телефону на мобільний із 19 вересня коштуватиме не 36 копійок за хвилину, а гривню. Це передбачено наказом Держкомзв’язку №154 від 21.08.2003 «Про внесення змін у наказ Держкомзв’язку України від 07.06.2002 №120 («Про затвердження граничних тарифів на основні послуги електрозв’язку...»)», затвердженим цього тижня Мін’юстом. Міським абонентам дзвінки на мобільні обійдуться навіть дещо дорожче, ніж абонентам «Джинс»: останні платять за хвилину розмови гривню з урахуванням ПДВ, тоді як «граничні тарифи» вказано без нього.

Метою наказу названо «впорядкування взаєморозрахунків між операторами стаціонарних телефонних мереж і стільникових мобільних мереж», необхідне «у зв’язку з ухваленням ВР Закону України — 230-IV від 21 листопада 2002 року «Про внесення змін у статтю 12 Закону України «Про зв’язок» (так званий «закон про безкоштовні вхідні»). Нагадаємо, що поправка повинна набрати сили з 19 вересня. Головним напрямом підготовки операторів до «безкоштовних вхідних» і стала розробка механізму взаєморозрахунків. Як ми вже відзначали в попередньому номері, половину від сплаченої міським абонентом гривні одержить мобільний оператор (таким чином, компенсувавши собі 10 центів вартості безкоштовного вхідного). З іншої половини 36 коп. одержить міський оператор («Укртелеком» або інший), 14 коп. — оператор «вісімки» (приміром, «Утел»).

Гривня за хвилину — компромісний, а точніше, вольовим чином призначений Держкомзв’язком (органом, уповноваженим сьогодні на тарифне регулювання фіксованого зв’язку) тариф. «Укртелеком» пропонував зберегти тариф у 36 коп. за хвилину. Мобільних операторів ця цифра не влаштовувала: заявлена ними собівартість обслуговування викликів коливалася від більш як 2 грн. у UMC до кількох десятків копійок у невеликих операторів. Однак «Укртелеком» не влаштовували високі тарифи, оскільки в цьому разі трафік від викликів «міський-мобільний» і надходження від них помітно знизилися б.

На думку експертів, рішення Держкомзв’язку — «неринкове». Так, президент української асоціації операторів зв’язку «ТЕЛАС» Юрій Соловйов вважає, що тарифи на такі дзвінки коригуватимуться: якщо вони будуть занадто високими, трафік буде низьким, тож оператор фіксованої мережі буде зацікавлений у їх зниженні. Якщо ж тарифи будуть нижчі від собівартості обслуговування виклику, це призведе до перекосу трафіку та змусить операторів піднімати їх. Можливо, згодом будуть уведені окремі тарифи на дзвінки з міської мережі на мережі різних операторів: окремо — на «дорогий» UMC, окремо на — «дешевий» «Голден Телеком».

Усе вищесказане стосується дзвінків на мобільні номери через код мережі. Дзвінки на прямі мобільні, як і раніше, тарифікуватимуться як виклики на міську мережу — по 4 коп. за хвилину. Таким чином, розв’язання проблеми взаєморозрахунків за такі виклики покладене на самих мобільних операторів. Прямі мобільні номери GSM-операторів, крім «Голден Телекому», мають дублюючі «криві» (іноді збіжні, іноді не збіжні з прямими). Можливо, компанії мотивують своїх абонентів переукладати контракти на використання прямого номера на умовах переадресування з окремою оплатою цієї послуги, і в такий спосіб компенсують свої втрати.

І на закінчення — про те, які корективи в ситуацію ще може внести Верховна Рада. На засіданні комітету ВР із питань будівництва, транспорту і зв’язку в понеділок, найімовірніше, буде розглянуто нову редакцію Закону «Про телекомунікації» з унесеними зауваженнями Президента. Які, нагадаємо, стосувалися переважно механізму призначення членів Національної комісії регулювання зв’язку (НКРЗ) та її підзвітності. Цю редакцію спробують винести на голосування 11 вересня. Правда, є ризик, що квапливо внесені зміни дуже порушать баланс повноважень центрального органу виконавчої влади в галузі й органу регулювання, так докладно прописані в законі. Не кажучи вже про те, що НКРЗ призначатиметься виключно по лінії виконавчої влади, а це значною мірою зводить її існування до формального.

Є також інші варіанти, проте вони складніші й, відповідно, менш імовірні. Перший — є дані, що автори Закону «Про телекомунікації» домовилися з авторами «закону про безкоштовні вхідні» винести на голосування питання про перенесення набрання чинності останнім ще на півроку. Проте це рішення парламенту потребує ретельної підготовки, на що немає часу. Другий — є пропозиція про винесення всього, що стосується НКРЗ, в окремий закон. Але й це вимагає докорінної переробки Закону «Про телекомунікації», яку за короткий термін не здійсниш. Тож доведеться, певне, його ідеологам погодитися із зауваженнями Президента. Зокрема, із новими принципами формування майбутньої НКРЗ.

Related video

Замість P.S. У неформальних джерелах останнім часом часто з’являється інформація про заплановане на найближчий час провідними мобільними операторами виведення на ринок нових тарифних планів із безкоштовними вхідними. З власних джерел «ДТ» відомо, що такі тарифні плани справді були підготовлені операторами як резервні, на випадок неухвалення Закону «Про телекомунікації». Сьогодні, із уведенням у дію механізму взаєморозрахунків, вони мають спокусу «вистрілити» цими напрацюваннями навіть у разі скасування «закону про безкоштовні вхідні», перевівши, таким чином, конкурентну боротьбу в нове річище. Чи буде реалізовано цей план, поживемо — побачимо.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl+Enter або Відправити помилку
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Текст содержит недопустимые символы
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ
Осталось символов: 2000
Отправить комментарий
Последний Первый Популярный Всего комментариев: 0
Показать больше комментариев
Пожалуйста выберите один или несколько пунктов (до 3 шт.) которые по Вашему мнению определяет этот коментарий.
Пожалуйста выберите один или больше пунктов
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Отмена Отправить жалобу ОК
}