До Конституційного Суду України надійшло конституційне подання 51 народного депутата України щодо офіційного тлумачення положення статті 155 Конституції України "на наступній черговій сесії Верховної Ради України" внесення змін до Конституції України, передає прес-служба Конституційного суду України у середу, 20 січня.
19 січня 2016 року до Конституційного суду України надійшло конституційне подання 51 народного депутата України щодо офіційного тлумачення положення статті 155 Конституції України "на наступній черговій сесії Верховної Ради України".
"Згідно з регламентом Конституційного суду України, конституційне подання передано на вивчення в секретаріат Суду", - сказано в повідомленні.
Згідно ст. 155 Конституції, законопроект про внесення змін до Конституції, попередньо схвалений 226 депутатами Ради, вважається прийнятим, якщо на наступній черговій сесії парламенту за нього проголосувало не менше 300 депутатів.
Як повідомлялося, депутати вирішили звернутися до КС у зв'язку з браком голосів для остаточного голосування за президентським законопроектом (№2217а/П1) про внесення змін до Конституції України в частині децентралізації влади. Ухвалення конституційних змін передбачено мінськими домовленостями, тому в запропонованому президентом України Петром Порошенком проекті присутнє положення про те, що особливості здійснення місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей визначаються окремим законом.
Раніше голова правління Громадського об'єднання "За демократію через право", член Венеціанської комісії від України (2009-2013) Марина Ставнійчук у своїй статті для ZN.UA відзначала, що влада навмисне замовчує зміст висновку Венеціанської комісії щодо тимчасової дії пункту 18 Перехідних положень проекту Конституції.
Детальніше про ситуацію із змінами в українську Конституцію читайте в статті Ставнійчук "Конституційна реформа: непродуктивний процес продукування помилок" у свіжому номері "Дзеркала тижня".
Нагадаємо, 31 серпня 2015 року Верховна Рада попередньо схвалила конституційні зміни щодо децентралізації "особливого статусу". "За" проголосували 265 народних депутатів.
Згідно із законодавством, законопроект про внесення змін до Конституції, попередньо схвалений більшістю від конституційного складу парламенту, вважається прийнятим, якщо на наступній черговій сесії Верховної Ради за нього проголосували не менше 300 народних депутатів. Однак, за оцінками експертів, поки немає необхідних 300 голосів, оскільки значна частина депутатів переконана, що таким чином буде узаконений особливий статус ОРДЛО.
Згідно з календарним планом, останній пленарний тиждень поточної сесії буде проведений 25-29 січня, а закриття третьої сесії Верховної Ради 8-го скликання відбудеться 2 лютого. У цей же день заплановано відкриття 4-ї сесії.
У грудні минулого року голова Верховної Ради Володимир Гройсман зазначав, що якщо цей законопроект не буде остаточно схвалений до кінця поточної сесії, то реформа децентралізації буде відкладена на декілька років.
Раніше відомий український фахівець у галузі конституційного права, колишній народний депутат Віктор Мусіяка наголосив, що рішення про продовження терміну проведення третьої сесії Верховної Ради восьмого скликання, прийняте ВР 24 грудня минулого року, надає президенту привід достроково припинити повноваження вищого законодавчого органу держави.
Згідно з постановою ВР № 907-VIII від 24.12.15 наступне пленарне засідання парламенту має відбутися 26 січня. Відповідно до 2 частини 90 статті Конституції "президент України має право достроково припинити повноваження Верховної Ради, якщо протягом тридцяти днів однієї чергової сесії пленарні засідання не можуть розпочатися". Останнє засідання ВР відбулося 24 грудня минулого року. До 26 січня перерву в пленарному роботі парламенту складе 32 дня. Це, за словами Мусіяки, дасть главі держави формальний привід поставити питання про розпуск ВР.