Згідно з постановою ВР № 907-VIII від 24.12.15 наступне пленарне засідання парламенту має відбутися 26 січня. У відповідності з частиною 2 статті 90 Конституції "президент України має право достроково припинити повноваження Верховної Ради, якщо протягом тридцяти днів однієї чергової сесії пленарні засідання не можуть розпочатися". Останнє засідання ВР відбулося 24 грудня минулого року. До 26 січня перерва в пленарному роботі парламенту становитиме 32 дні. Що, за словами Мусіяки, дасть главі держави формальний привід поставити питання про розпуск ВР.
В коментарі DT.UA Віктор Мусіяка висловив припущення: приймаючи постанову № 907-VIII, депутати, швидше за все, просто забули про конституційне застереження, що міститься в 90-й статті Основного закону.
Віктор Мусіяка уточнив, що дострокове припинення повноважень ВР у цьому разі є не обов'язком, а правом глави держави. Але він зазначив: "якщо пленарні засідання не почнуться в 30-денний термін, президент отримає додаткові важелі впливу на парламент". І нагадав, що в аналогічній ситуації ВР опинилася в 1997 році. "Тоді, щоб не провокувати президента Леоніда Кучму на можливий розпуск Верховної Ради, парламентарі змушені були скликати одноденне пленарне засідання, щоб перервати 30-денний термін".
DT.UA нагадує, що 19 травня 2004 року, після відповідного звернення президента Кучми, Конституційний суд ухвалив рішення, в якому містилося тлумачення 2 частини статті 90 Основного закону. Тоді, відповідаючи на питання "Що слід розуміти під словосполученням "пленарні засідання не можуть розпочатися?" КС пояснив: це "слід розуміти так, що пленарні засідання Верховної Ради України не можуть розпочатися через недодержання порядку роботи Верховної Ради, встановленого Конституцією України і Регламентом Верховної Ради, що унеможливлює здійснення парламентом конституційних повноважень".
На думку Віктора Мусіяки, "з цього тлумачення не випливає, що право президента достроково припиняти повноваження Верховної Ради настає тільки в тих випадках, якщо пленарні засідання ВР не можуть розпочатися через блокування роботи парламенту або через відсутність кворуму. Відсутність пленарних засідань протягом 30 днів вже дає привід говорити про нездійснення Верховною Радою своїх конституційних повноважень".
Нагадаємо, що рішення про продовження строку проведення третьої сесії Верховної Ради восьмого скликання було продиктовано необхідністю до завершення сесії (згідно з процедурою, прописаною в Основному законі) провести остаточне голосування за проект конституційних змін. Цей проект передбачає децентралізацію влади і передбачає "особливості місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей".
Очевидно, якщо парламент приступить до пленарної роботи пізніше, ніж через 30 днів, Петро Порошенко отримає додаткову можливість впливати на депутатський корпус, в тому числі, і в питанні прийняття конституційних змін.