Так, анексію українського Криму чітко кваліфіковано як міжнародний збройний конфлікт, пише представник президента України в АР Крим Антон Кориневич у своєму Facebook.
"Кваліфікація ситуації у Криму: однозначно наявний стан окупації, тобто міжнародного збройного конфлікту (п. 270). Позиція Офісу прокурора МКС щодо кваліфікації ситуації в Криму є чіткою і однозначною", - наголошує він.
Щодо війни в Донбасі, то тут Офіс прокурора МКС залишається на позиції паралельної кваліфікації – гібридну агресію кваліфіковано і як міжнародний збройний конфлікт, і одночасно як неміжнародний збройний конфлікт.
"Офіс прокурора МКС залишається на позиції паралельної кваліфікації збройного конфлікту в Донбасі (і міжнародний збройний конфлікт, і неміжнародний збройний конфлікт) (п. 266)", - наголошує Кориневич.
Чіткої дати неміжнародного збройного конфлікту немає, однак у звіті зазначено, що він розпочався не пізніше 30 квітня 2014 року, міжнародний – не пізніше 14 липня того ж року. Тобто, коли бригади Збройних сил РФ, перетнувши кордон, вдерлись в Донбас.
У прокурора продовжують аналізувати, чи здійснювала/здійснює Росія контроль над окупаційними військами, аби з'ясувати, чи існує на сході України один єдиний міжнародний збройний конфлікт. Зазначимо, незаконні військові формування ОРДЛО оперативно підпорядковані 8-й армії Південного військового округу ЗС Росії із центром у Ростовській області.
"Найшвидше, під час попереднього розслідування ситуації в Донбасі збройний конфлікт там не буде остаточно кваліфікований і це робитиме вже інший підрозділ Офісу прокурора на етапі вже повноцінного розслідування", - вважає представник президента.
Крім того, у звіті відображено перелік можливих злочинів проти людяності та воєнних злочинів, вчинених під час окупації Криму та війни на сході України.
Зараз Офіс прокурора МКС займається питанням прийнятності справ, що є роботою над останньою третьою фазою попереднього вивчення/розслідування. Отже, метою цієї роботи в 2020 році може стати дозвіл прокурора на відкриття повноцінного розслідування ситуації в Криму і Донбасі.
На думку експертів, Україна самостійно не зможе притягнути до відповідальності Володимира Путіна і вище керівництво РФ, а лише в результаті розслідування Міжнародного кримінального суду.
Ратифікувавши Римський статут, Україна продемонструє, що готова нести відповідальність і захищати свій народ, убезпечить себе від реальних та майбутніх атак (як це було у випадку з Грузією) і забезпечить додатковий захист постраждалим від конфлікту на сході України та в Криму.
Докладніше про необхідність ратифікації Римського статуту читайте у статті Надії Волкової "Навіщо Україні Римський статут і Міжнародний кримінальний суд" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".