На державній службі

Поділитися
Міністерство юстиції України підготувало й оприлюднило для обговорення новий проект нового закону «Про державну службу»...

Міністерство юстиції України підготувало й оприлюднило для обговорення новий проект нового закону «Про державну службу». Відповідно до проекту, чинність закону не поширюється на президента України, народних депутатів, прокурорів і суддів, членів Кабміну і їхніх заступників, посади яких є політичними посадами в органах виконавчої влади. Окрім того, закон не торкнеться працівників патронажних служб; осіб, які перебувають на військовій, дипломатичній, інших видах спеціалізованої служби; працівників органів державної влади, які виконують допоміжні й обслуговуючі функції; працівників держпідприємств, установ і організацій.

Відповідно до законопроекту, не припустимо приймати на держслужбу у безпосереднє підпорядкування осіб, котрі є близькими родичами або свояками. Особи, які не повідомили керівнику держслужби в органі державної влади про родинні стосунки, у десятиденний термін з дня їхнього виявлення підлягають звільненню з посади на держслужбі.

Черговий ранг присвоюється держслужбовцю через кожні два роки, у разі позитивної оцінки результатів його службової діяльності за ці роки. При цьому передбачається і дострокове присвоєння чергового рангу за особливі досягнення за підсумками оцінки результатів службової діяльності.

Держслужбовець може бути позбавлений рангу за рішенням суду.

Передбачається прийняття держслужбовцем присяги такого змісту: «Усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто присягаю, що вірно служитиму українському народу, дотримуватись Конституції і законів України, утілюватиму їх у життя, поважатиму й охоронятиму права, свободи і законні інтереси громадян, честь держави, із гідністю нестиму високе звання державного службовця і сумлінно виконуватиму свої обов’язки».

Посади державної служби в органах державної влади діляться на п’ять категорій залежно від порядку призначення, характеру повноважень і рівня відповідальності державних службовців.

Перша категорія — посади керівника парламентського апарату і його заступників, глави секретаріату президента України і його заступників, керівників центральних органів виконавчої влади, які не є членами Кабінету міністрів, глав місцевих держадміністрацій, членів колегіальних держорганів, котрих призначають і звільняють за визначеним Конституцією та іншими законами України порядком без обов’язкового проведення конкурсу.

Категорія «А» — посади державного секретаря Кабінету міністрів і його заступників, держсекретарів міністерств і їхніх заступників, заступників керівників центральних органів виконавчої влади, які не є членами Кабміну, керівників апарату колегіальних держорганів, які не є членами цих органів, керівників апарату інших органів держвлади.

Категорія «Б» — посади керівників структурних підрозділів, секретаріату президента України, апарату Верховної Ради, секретаріату Кабміну і їхніх заступників, директорів департаментів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади і їхніх заступників, керівників урядових органів і їхніх заступників, заступників глав місцевих держадміністрацій, керівників апарату місцевих держадміністрацій, директорів департаментів інших органів державної влади.

Категорія «В» — посади керівників інших структурних підрозділів в органах виконавчої влади й урядових органів, а також їхніх заступників, керівників територіальних органів центральних органів виконавчої влади і їхніх заступників, керівників територіальних органів урядових органів і їхніх заступників, керівників інших структурних підрозділів в інших органах держвлади та їхніх заступників, спеціалістів, консультантів, експертів та інші посади держслужби в секретаріаті президента України, апараті Верховної Ради, секретаріаті Кабміну, держслужбовці які не виконують керівних функцій.

Категорія «Г» — посади спеціалістів, консультантів, експертів, інспекторів, державних виконавців та інші посади держслужби, держслужбовці, які не виконують керівних функцій.

У законопроекті передбачено 15 рангів державних службовців. Держслужбовцям, котрі обіймають посади, на які можуть здійснюватися політичні призначення, присвоюється перший ранг; держслужбовцям, котрі обіймають посади категорії «А», присвоюються перший, другий і третій ранги; категорії «Б» — третій, четвертий і п’ятий ранги; категорій «В» і «Г» — із п’ятого по п’ятнадцятий ранги. Присвоєний ранг зберігається за держслужбовцем, незалежно від посади, яку він обіймає.

Граничний вік перебування на держслужбі визначений у 60 років для чоловіків і 55 років для жінок, окрім держслужбовців, котрі обіймають посади, на які можуть здійснюватися політичні призначення, і посади категорії «А», де термін перебування на держслужбі в разі потреби продовжується органом або посадовою особою, яка здійснює призначення на такі посади.

Відповідно до законопроекту, заробітна плата держслужбовців складається з посадового окладу, надбавки за ранг, надбавки за вислугу років на держслужбі, доплати за роботу в умовах режимних обмежень, виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників і премії. Посадовий оклад з урахуванням надбавки за ранг і вислугу років становить не менше 80% місячної зарплати. Мінімальний посадовий оклад держслужбовця встановлюється в розмірі не менше двох мінімальних заробітних плат.

Держслужбовці мають право на одержання пільгового безпроцентного іпотечного кредиту на придбання або будівництво житла. Держслужбовці і члени їхніх сімей, які мешкають разом із ними, користуються у встановленому порядку безкоштовним медичним обслуговуванням у держустановах охорони здоров’я. Такий самий порядок медобслуговування зберігається за ними після виходу на пенсію або у відставку.

На одержання пенсії державних службовців мають право особи, котрі досягли встановленого законодавством пенсійного віку, при наявності страхового стажу для чоловіків не менше 25 років, для жінок — не менше 20 років, у тому числі стажу державної служби — не менше 10 років. Окрім того, на момент досягнення пенсійного віку вони повинні перебувати на держслужбі. Пенсія держслужбовцям призначається в розмірі 80% від їхньої зарплати, яка включає усі види оплати праці, із яких стягуються внески на обов’язкове державне пенсійне страхування. За кожний повний рік роботи понад 10 років на держслужбі пенсія збільшується на один відсоток заробітку, але не може перевищувати 90% зарплати.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі