У 2014 році Україна випустить з конвеєра 29 тисяч китайських малолітражок, що становить приблизно третину від усіх заявлених планів (за даними, наданими підприємствами, заявлені плани склали від 88 до 96 тисяч автомобілів).
Зокрема, у корпорації "Богдан" раніше заявили, що випустять 15,3 тисячі автомобілів марок JAC, Great Wall і Lifan. В АІС, яка замість імпорту буде повністю виробляти Geely на Кременчуцькому автоскладальному заводі (КрАСЗ), планують продати не менше автомобілів цієї марки, ніж у в 2013 році. За результатами дев'яти місяців, їх було реалізовано 10,7 тисячі. А враховуючи, що місячні продажі становлять 1,2 тисячі, до кінця року може бути реалізовано близько 14 тисяч автомобілів. І це якщо не враховувати, що, за даними джерел на Запорізькому автозаводі, на цьому підприємстві можуть почати випускати ще дві китайські моделі. Зазначимо, що марку ЗАЗ Forza також складають на базі китайської Chery A13.
Імпортери також планують наростити постачання китайських марок. В Automotive Europe Corporation (офіційний дистрибутор BYD) заявили, що планують ввезти 2,5 тисячі автомобілів, у "Сі Ей Автомотів" (офіційний дистриб'ютор Chery) - не менше, ніж цього року (близько 2 тисяч), пише "Коммерсантъ-Україна".
У січні-вересні 2013 року частка китайських марок, за даними AUTO-Consulting, зросла з 7,45% до 9,75% (15,1 тисячі). Вони відбирають переважно частку російського Автовазу, який скоротив її за той же період з 7,97% до 4,62%. Генеральний директор "УкравтоВАЗ" (імпортер Lada) Ігор Вознюк каже, що його компанія зараз нічого не може протиставити китайським імпортерам у сегменті автомобілів вартістю до 80 тисяч гривень. За останні два роки "АвтоВАЗ" припинив випуск найдоступнішої на українському ринку Lada 2107 за ціною 52-54 тисяч гривень і Lada Samara 154 (66 тисяч гривень). "Ми враховували у своїх планах продажу, що тимчасово будемо втрачати ринкову частку, бо російський виробник виведе на ринок нові моделі тільки до 2015 року", - зазначає Вознюк.
ТАКОЖ: Стоп-машина
За рахунок китайських виробників, зацікавлених у випуску своїх авто на українських потужностях, у другому півріччі 2013 року може бути подолано затяжний спад у вітчизняному автопромі.
За сім місяців випуск автомобілів в Україні впав наполовину. Попит погіршувався, у тому числі, через більш жорсткі умови кредитування під купівлю авто. Виробництво сповільнилося вже у 2012 році: випуск легкових автомобілів знизився на 28,5%, до 70 тисяч штук, вантажних - на 7%, до 2,9 тисячі автомобілів і автобусів - на 14%, до 3,2 тисячі авто.
Підсумки липня вселяють певний оптимізм і вказують на можливий вихід з затяжного піке. За даними асоціації "Укравтопром", загальне виробництво автотранспортних засобів зросло на 11% у порівнянні з червнем, до 5,55 тисячі штук. Наприклад, "Кременчуцький автоскладальний завод" корпорації "АІС" збільшив виробництво на 41% у липні порівняно з червнем, "АвтоКрАЗ" - на 27, а корпорація "Богдан" - на 33,5%.
І, хоча липневий показник роботи галузі на 25% гірший, ніж у торішньому липні, поліпшення у порівнянні з червнем, на думку експертів (і це підтверджують самі учасники ринку), пов'язане з введенням навесні цього року імпортних мит на легкові автомобілі в розмірі 6,46-12,95%, а також введенням з вересня утилізаційного збору на автомобілі.
Введення прямих або непрямих обмежень на імпорт викликало бурю обурення з боку країн-постачальників автомобілів, а можливе підписання Україною Угоди про асоціацію з ЄС призведе до зняття імпортних мит для європейських виробників. Проте певний позитивний ефект для місцевої промисловості від введених торгових бар'єрів почав відчуватися вже зараз, хоча імпортери поспішили заявити про очікуване звуження ринку. А саме - активізувалися китайські виробники, які з урахуванням мит прискорили прийняття рішення налагодити на потужностях українських компаній великовузлове складання автомобілів.
Так, корпорація "Богдан" почала випуск автомобілів китайської компанії JAC. У планах корпорації - налагодити випуск окремих комплектуючих в Україні, щоб у перспективі збільшити локалізацію з 30 до 51%, а також забезпечити можливість експорту до Росії. Окрім того, "Богдан" проводить переговори про аналогічну співпрацю з іншими китайськими виробниками. Китайська Geely відновила складання деяких моделей на Кременчуцькому автоскладальному заводі (входить до компанії "АІС").
Таким чином, з урахуванням постачань щодо імпорту, український ринок визнано для китайського автопрому одним із ключових. І хоча великовузлове складання - це аж ніяк не виробництво повного циклу, у результаті загальний випуск автомобілів у країні відновиться у другому півріччі. !zn
Читайте також:
Найбільш відчутні конкурентні переваги від утильподатку повинен отримати "АвтоЗАЗ"
Введення спецмит не продемонструвало позитивного ефекту для вітчизняних автовиробників