Ініціатива введення утилізаційного податку стала наступним кроком лобістів автопрому у відповідь на неефективність дії спецмита. Про це у своїй статті для "Дзеркала тижня. Україна" пише директор аналітичної групи Da Vinci AG Анатолій Баронін.
При цьому автор вказує, що на відміну від спецмита, найбільш відчутні конкурентні переваги від утилізаційного збору повинен отримати "АвтоЗАЗ", який є як виробником, так і імпортером автомобілів, на які будуть поширюватися пільги. "Саме тому дана ініціатива не знайшла підтримки у "Єврокару" і Кразу, які порахували, що сплата екологічного податку створює законодавчі преференції для обраних і не спрямована на розвиток української автомобільної галузі", - йдеться в матеріалі.
Директор аналітичної групи вважає, що в ході роботи над утилізаційним збором не здійснювалася належна економічна оцінка наслідків прийняття цього закону для автовиробників (хоча не виключено також, що автори ініціативи втратили можливість контролю над змістом законопроекту на певному етапі).
"5 серпня ц.р. президент України Віктор Янукович підписав доручення щодо вдосконалення законодавчого регулювання питань, пов'язаних з утилізацією транспортних засобів та сплатою екологічного податку, а також забезпеченням економічних інтересів власників автомобілів. Це означає, що парламентом був прийнятий сирий " закон, автори якого не змогли прорахувати міжнародні наслідки для України, що побічно підтверджується відсутністю відповідних даних у пояснювальній записці до законопроекту", - йдеться в матеріалі.
Докладніше читайте в статті "Перебір зі збором" в свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна". !zn
Читайте також:
Автомобілів вітчизняного виробництва також загрожує подорожчання
Після повені в Європі в Україну хлинули тисячі автомобілів-"утоплеників"
Євросоюз пригрозив Україні погіршенням відносин з-за утилізаційного збору
Янукович схвалив введення в Україні податку на утилізацію автомобілів