Міжнародне рейтингове агентство S&P Global Ratings знизило рейтинг АТ "Укрзалізниця" (УЗ) з рівня "В-" до "ССС"/
Рейтинг перевізника був переглянутий у зв'язку зі збільшенням ризиків рефінансування структури, зазначено в повідомленні на сайті агентства.
"Термін погашення кредиту АТ "Укрзалізниця" в розмірі $116 млн в місцевому банку - 30 травень 2021 року. Компанія опрацьовує різні варіанти рефінансування, але ще не забезпечила його для цього платежу. Ліквідність UR обмежена, а ринки капіталу залишаються нестабільними, тому ми вважаємо, що зараз компанія залежить від сприятливих ділових і фінансових умов для своєчасного виконання своїх фінансових зобов'язань (...) Ми знижуємо наш довгостроковий кредитний рейтинг емітента UR до "CCC" з "B-" і поміщаємо рейтинг в CreditWatch з негативним прогнозом", - йдеться в повідомленні.
В "Укрзалізниці" у відповідь заявили, що зараз працюють над декількома варіантами рефінансування зазначеного боргу, і обіцяють не допустити невиконання зобов'язань за запозиченнями.
"Укрзалізницею торік в умовах пандемії успішно реалізовані заходи з підтримки ліквідності, зокрема проведена робота з банками щодо збільшення лімітів кредитних ліній і реалізовані заходи щодо оптимізації витрат. Високі кредитні якості є одним з ключових пріоритетів Укрзалізниці та компанія в черговий раз забезпечить їх підтвердження вже в найближчі тижні", - йдеться в повідомленні на сайті УЗ.
Нагадаємо, Кабінет Міністрів на засіданні 31 березня прийняв фінансовий план Укрзалізниці.
План передбачає доходи компаній в поточному році на рівні 3,6 мільярда гривень, повідомляє пресслужба УЗ і Мінінфраструктури.
Загальні доходи компанії заплановані в розмірі 93 млрд грн, а до держбюджету та цільових фондів передбачається направити 24,7 млрд грн.
Інвестицій в цьому році планують обсягом 27 млрд грн: 6,4 млрд грн на капбудівництво, 5,6 млрд грн на придбання основних засобів, 5,7 млрд грн на модернізацію основних засобів, 5,2 млрд грн на капремонт, а 3,4 млрд грн - на оновлення рухомого складу.
Планується придбати близько 80 пасажирських вагонів, оновити близько 23,5 тисяч вантажних вагонів, 451 пасажирський вагон, 2 швидкісні електропоїзди Škoda, 318 локомотивів, 76 секцій моторвагонного рухомого складу, 6 дизель-поїздів і 3 рейкові автобуси.
При цьому транзит залізницею України у зв'язку з карантином, введеним через поширення COVID-19, а також у зв'язку з падінням економіки в усьому світі впав приблизно на 20%.
Керівник відомства стверджує, що транзитний напрямок є найбільш вигідним для "Укрзалізниці", і що на транзит вплинув в основному економічна криза викликаний пандемією.