«Укрзалізниця» має близько 100 тис. вагонів, але з них експлуатуються лише 50–60 тис. Решта очікують або ремонту, або списання. А ті, що лишилися «Укрзалізниця» власноруч віддає у користування приватним компаніям на тривалий термін, пояснюючи це тим, що стабільний контракт завжди краще. Про це пише Володимир Даценко у своєму тексті для ZN.UA.
Станом на 2021 рік 134 приватні логістичні компанії мають контракт із «Укрзалізницею». А УЗ щороку втрачає 5–10% загального обсягу вантажних перевезень, адже на цьому ринку виграє той, хто пропонує кращі умови: вагон у потрібний час у потрібному місці. І держкомпанія свідомо обмежує себе у цій пропозиції, навіть не маючи відкритого механізму замовлення вагонів під вантаж.
Звісно, цей нелогічний бізнес-підхід, коли вагони віддаються оптом і задешево, дуже подобається олігархам. В який спосіб "заробляють" на УЗ читайте в тексті Володимира Даценко, керівника проекту "Zалізниця без корупції", - "Колія для олігархів".