За інформацією джерела, Антимонопольний комітет наклав штраф у розмірі 1% від виручки на мережі автозаправних станцій "Континент Нафто Трейд" (ТМ WOG), ТОВ "Альянс Холдинг" (ТМ Shell) і ПП "Окко Нафтопродукти" ("Галнафтогаз") за вчинення антиконкурентих узгоджених дій на ринку бензинів.
При цьому штраф для АЗС WOG склав близько 93 млн грн, ОККО - близько 32 млн грн і Shell - близько 25 млн грн. Наразі Комітет продовжує розслідування у справі, виділене в окреме провадження, відносно ПІІ «Лукойл Україна» та СП ТОВ «Кершер».
Своїм рішенням АМКУ також зобов’язав цих операторів ринку протягом двох тижнів з дня отримання рішення встановити економічно обґрунтовані ціни на бензини А-92 та А-95.
Адже, як встановив Комітет, компанії протягом грудня 2010 року – першої декади січня 2011 року одночасно до однакового рівня підвищували роздрібні ціни на бензини згаданих марок. Так, вартість пального на АЗС відповідачів в цьому періоді зросла на 60 коп./л.
На підставі зібраних доказів та аналізу ситуації на ринку Комітет не виявив об’єктивних чинників для таких узгоджених дій. Більше того, в операторів суттєво відрізнялися обсяги наявних залишків пального, нафтопродукти закуповувалися за різними цінами. Також у відповідачів були різні умови доставки товару на АЗС. Крім того, в ході дослідження, встановлено, що в окремих випадках оператори закуповували нафтопродукти за цінами, що перевищували рівень вартості імпорту та рівень показника Platts (індикатор світових цін на нафту та нафтопродукти) до сотень доларів на тонні.
В той же час, результати аналізу додаткової інформації, наданої відповідачами на засіданні Комітету 15 березня ц.р., не підтвердили наявності об’єктивних причин для виправдання дій операторів та зміни попередніх висновків Комітету.
"Позиція Комітету полягає в тому, що оператори ринку нафтопродуктів повинні конкурувати та боротися за споживача. Результатами цього має стати забезпечення населення якісним пальним за справедливими цінами. У випадку, якщо підприємці вдаються до змов, зловживання ринковою владою, будь-яких інших недобросовісних дій, внаслідок яких ущемляються інтереси споживачів та потерпає конкуренція, Комітет рішуче притягатиме їх до жорсткої відповідальності, як це сталося сьогодні", - йдеться в повыдомленны прес-служби.
Нагадаємо, у березні вартість палива на українських АЗС почала стрімко підвищуватися. Через це міністр енергетики та вугільної промисловості України Юрій Бойко заявив, що бачить спекулятивну складову в діяльності низки імпортерів на тлі світового зростання цін на нафтопродукти.
У п'ятницю, 11 березня, Експертно-аналітична група встановила новий ціновий коридор, відповідно до якого ціна бензину А-95 у роздробі не повинна перевищувати 9,50 грн/л.
На думку ж учасників ринку, у випадку збереження цього рівня цін на нафтопродукти і нафту у світі, найпопулярніша марка бензину А-95 протягом березня повинна подорожчати в роздробі до 10 грн/л і вище.
Як повідомлялося, оператори українських нафтопереробних заводів стверджують, що частка імпорту на ринку вже перевищила 50%. У зв'язку з цим вони вимагають ввести мито на імпорт нафтопродуктів. Позиції власників НПЗ дотримуються і в Міністерстві енергетики та вугільної промисловості.
Водночас, проти введення мит на імпорт нафтопродуктів виступають Міністерство економічного розвитку і торгівлі, Міністерство фінансів і трейдери. З критикою ідеї про введення мит виступають і експерти. Зокрема, вони заявляють про підвищення цін на АЗС за умови введення імпортних мит, що буде вигідно переробникам.
Проте вже 14 березня міністр енергетики та вугільної промисловості Юрій Бойко, а слідом за ним - і прем'єр Микола Азаров, заявили про доцільність відкласти розгляд питання про введення мита у зв'язку з нинішньою ситуацією на світовому ринку нафти.
За матеріалами: Інтерфакс-Україна