Експерт: З імпортним митом літр 95-го бензину зараз би коштував 11 гривень
Ексклюзив
20 сiчня, 2011, 13:17
Поділитися
При додаванні ініційованого мита на імпорт нафтопродуктів у розмірі 130 євро за тонну до митної вартості палива (зверху до збільшеного до 182 євро за тонну акцизу і ПДВ) при нинішніх параметрах зовнішнього ринку вартість А-95 складе трохи менше 11 гривень за літр. Про це у своїй статті для «ДТ. Україна» пише директор «Консалтингової компанії А-95» Сергій Куюн.
За його розрахунками, дизпаливо при миті 80 євро за тонну буде коштувати в середньому 9,6 гривні за літр.
«І при цьому краще не дихати: як тільки ціна нафти рушить вгору (серед російських нафтовидобувачів все частіше звучать прогнози про середню ціну на 2011 рік у 110 доларів за барель), не кажучи вже про послаблення гривні, ціни на АЗС підуть далі», - пише автор.
Куюн також підкреслив, що «дешевого українського бензину і ДП не буде, адже вони виробляються з імпортної нафти (своєї вистачає лише на задоволення 15% від потреб) на технічно слабких за європейськими мірками українських НПЗ».
За словами експерта, саме зростання двох ключових складових вартості палива - світової ціни і податків - стало причиною відчутного подорожчання, яке спостерігається протягом останніх двох місяців.
«Акцизний збір відповідно до Податкового кодексу збільшився на 40%, або на 50 копійок за літр. Очікування чиновників співпали з прогнозами трейдерів, і в новий рік країна увійшла з ціною на А-95 у 8,5 гривні за літр. Таким чином, з урахуванням згаданого акцизного збору до кінця місяця прогнози становили 9 гривень за літр. Однак втрутився чинник нових нафтових рекордів, і формула, яка використовується з 2006 року, вже показує 9,4 гривні за літр. При цьому дизпаливо, очевидно, подолає позначку 8,5 гривні за літр», - прогнозує Куюн.
Він також нагадав, що ініціатива про введення мит на імпорт нафтопродуктів з'явилася в кінці листопада з подання нафтопереробних заводів, які заявили про нерівні умови конкуренції з імпортом і оголосили вимогу галузевому відомству ініціювати процес введення загороджувальних мит у розмірі, співвідносному з поточними податками на паливо.
Ця тема викликала запеклу дискусію не тільки між нафтопереробниками та імпортерами, але і між профільними відомствами у Кабінеті міністрів: «Наприкінці грудня Мінфін і Мінекономрозвитку звернення колег з Міненерго від 12 грудня щодо мита досить категорично відхилили, що, втім, не завадило останнім оформити новий титульний лист в пакеті раніше надісланих документів і вже 4 січня опустити лист у поштову скриньку повторно. Цю ж операцію на Хрещатику, 30 повторили 12 січня».