У Міністерстві фінансів та Міністерстві економічного розвитку і торгівлі вважають, що введення в Україні мит на імпортні нафтопродукти негативно вплине на ринок країни, значно скоротить імпорт палив, знизить податкові надходження до державного бюджету.У Міністерстві фінансів та Міністерстві економічного розвитку і торгівлі вважають, що введення в Україні мит на імпортні нафтопродукти негативно вплине на ринок країни, значно скоротить імпорт палив, знизить податкові надходження до державного бюджету.Зокрема, Мінфін у надісланому уряду листі, текст якого має агентство «Інтерфакс-Україна», зазначає, що в результаті введення мита бюджет може щорічно недоотримувати платежі на суму до 13 мільярдів гривень.
Мінекономіки, у свою чергу, в листі до влади вказує на недоцільність введення мита, оскільки рівень імпорту не є загрозливим для внутрішнього виробника.
За результатами дослідження ринку Мінекономіки встановило, що у 2008 році у порівнянні з 2007 роком рівень імпорту дизпалива і бензинів в балансі палив Україні збільшився на 61%. Разом з тим у 2009 році рівень імпорту палива в балансі впав на 30% і наблизився до рівня 2007 року, йдеться у листі.
При цьому, як відзначає Мінекономіки, причиною зростання імпорту нафтопродуктів у 2010 році є ввезення їх одним імпортером - компанією «Лівела» (Полтавська область), яка, на відміну від інших імпортерів, ввозить до країни нафтопродукти без сплати акцизу і ПДВ.
Посилаючись на оприлюднені дані, Мінекономіки підкреслює, що в балансі імпорту за січень-листопад 2010 року на частку «Лівели» довелося 27% від усього обсягу ввезених бензинів, 28% - загального обсягу ввезення дизпалива.
Окрім того, Мінекономіки, посилаючись на дані Мінфіну про імпортні ціни на нафтопродукти і ціни українських заводів, прийшло до висновку, що ініціює введення мит Міністерство енергетики та вугільної промисловості в записці про необхідність цього заходу невірно виклало рівень співвідношення цін імпорту і українських нафтопродуктів. Зокрема, вартість бензинів і дизельного палива вітчизняного виробництва завищена приблизно на 30%, зазначено у листі Мінекономіки.
Окрім цього, міністерство повідомляє, що Міненерговугілля у своїх обґрунтуваннях в частині необхідності введення мит занизило середню митну вартість бензинів на 1,6-4,9%.
Нагадаємо, раніше низка експертів і виробників нафтопродуктів неодноразово виступали проти введення імпортних мит.
Зокрема, як писав у статті для «Дзеркала тижня» директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн, введення мит на імпорт нафтопродуктів може мати непередбачувані наслідки в діалозі з сусідніми країнами.