«Через 20 днів розпочнеться посівна кампанія в Криму. При такій постановці питання дизельного палива просто не буде», - сказав І. Єремєєв. Він також підкреслив, що аналогічна ситуаціябула в 2005 році.
На думку нафтотрейдера, ситуація зі стримуванням вартості нафтопродуктів на необгрунтованому рівні зумовлена дезінформуванням керівництва країни про реальний стан справ на ринку. Він нагадав, що подання уряду про об'єктивні ціни на паливо базується на розрахунках Експертно-аналітичної групи (ЕАГ) з питань стабільного функціонування ринку нафти і нафтопродуктів і розвитку нафтопереробної промисловості.
«Ніхто не говорить про те, що з січня у формулу ЕАГ за чиєюсь невідомою вказівкою ставиться акциз, який працювавув 2010 році. І фактично ця ціна на 50 євро або 80 доларів занижена. У результаті говориться, що імпортери піднімають ціни, а вони повинні бути нижчими. Але це грубий обман, дезінформація уряду і суспільства з метою ввести мита на імпорт, які нібито врятують ринок», - сказав І. Єремєєв.
За його словами, на даний час фактична ціна на бензин марки А-95 становить 8,95 гривень за літр, але з урахуванням підвищення з початку року акцизного збору та зростання вартості нафти вона повинна становити 9,90 гривень.
І. Еремєєв підкреслив, що введення мит на імпорт нафтопродуктів тільки посилить ситуацію з зростанням цін: «Зараз якщо купити на НПЗ продукцію і привести її на станцію, то ціна буде вище максимальної на ринку. Що ж у такому випадку сьогодні не дозволяє заводам стримувати подорожчання? Вимога ввести мита - просто бажання монополізувати ринок, щоб не було доступу на ринок для інших, незалежних операторів».
Раніше сьогодні асоціація «Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів Україна» заявила про підготовлений план заходів щодо стабілізації та розвитку українського ринку нафтопродуктів і нафтопереробної промисловості. Как повідомлялося, оператори українських нафтопереробних заводів стверджують, що частка імпорту на ринку вже перевищила 50%. У зв'язку з цим вони вимагають ввести мито на імпорт нафтопродуктів. Позиції власників НПЗ дотримуються і в Міністерстві енергетики та вугільної промисловості.
Водочас, проти введення мит на імпорт нафтопродуктів виступають Міністерство економічного розвитку і торгівлі, Міністерство фінансів і трейдери. З критикою ідеї про введення мит виступають і експерти. Зокрема, вони заявляють про підвищення цін на АЗС за умови введення імпортних мит, що буде вигідно переробникам.
У зв'язку з цим Міжвідомча комісія міжнародної торгівлі почала розслідування.
За матеріалами: OilNews