За його словами, в ході засідання з доповіддю про необхідність початку розслідування і подальшого введення загороджувальних мит на імпорт палива виступив заступник міністра енергетики та вугільної промисловості Ігор Кірюшин. Зокрема, він повідомив про збільшення обсягів ввезення світлих нафтопродуктів до країни і його негативний вплив на виробництво палива українськими НПЗ.
У свою чергу, учасник засідання від Міністерства економічного розвитку і торгівлі виступив проти початку проведення розслідування, зазначивши відсутність негативного впливу імпорту палива на вітчизняний ринок. Доповідач також вкотре акцентував увагу на неточності даних, поданих у висновках Міненерго.
Після цього головуючий - заступник міністра промислової політики, заступник голови МКМТ Сергій Біленький - виніс питання про початок розслідування на голосування. «За» проголосували більшість членів комісії, серед яких були представники міністерств і відомств.
Найближчим часом повідомлення про початок розслідування буде опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур'єр».
Як повідомлялося, на попередньому засіданні 20 січня члени МКМТ не прийняли рішення про початок розслідування, взявши до уваги аргументи Мінекономрозвитку і Міністерства фінансів про можливі негативні наслідки введення загороджувальних мит на імпортне паливо.
Нагадаємо, у грудні 2010 року Міненерговугілля звернулося з листом до прем'єр-міністра Миколи Азарова з приводу необхідності проведення спеціального розслідування імпорту нафтопродуктів в Україну і введення загороджувальних мит на імпорт нафтопродуктів. 4 січня 2011 аналогічний лист було направлено першому віце-прем'єр-міністру, міністру економічного розвитку і торгівлі Андрію Клюєву.
Мінекономрозвитку, провівши свій аналіз ситуації на ринку, прийшло до висновку, що Міненерговугілля, яке ініціювало введення мит, в записці про необхідність цього заходу невірно виклало рівень співвідношення цін імпорту і українських нафтопродуктів. Також міністерство повідомило, що Міненерговугігля у своїх обґрунтуваннях щодо необхідності мит занизило середню митну вартість бензинів.
Проти введення мит виступає Асоціація «Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України», яка у грудні звернулася до прем'єр-міністра Миколи Азарова і до Адміністрації президента Віктора Януковича з проханням не допустити закриття кордонів для імпортних нафтопродуктів. У листі асоціації відзначено, що введення мита на імпорт призведе до серйозного подорожчання нафтопродуктів і обмежить доступ на ринок палива, що відповідає стандартам Євро-4 і Євро-5.
Також проти введення мита висловлювалися топ-менеджери компаній «Паралель», «Концерн Галнафтогаз» (ОККО), «Континент Нафтотрейд» (WOG), «Шелл Рітейл України», а також деякі експерти ринку.
За матеріалами: OilNews