Для можливої інтеграції української і російської авіапромисловості необхідно завершити процес корпоратизації та акціонування АНТК ім. Антонова, а також визначитися, як зберегти вплив на подальший розвиток галузі, пише в статті для «ЗН» експерт Центру дослідження армії, конверсії і роззброєння Сергій Згурець.
«Такої структури як ВАТ «Антонов» просто немає. Є державне підприємство — без жодних пакетів акцій, — пише експерт. – Зате є Стратегія розвитку авіапрому України, прийнята ще 2008 р., яка справді робить ставку на використання ринкових механізмів для реформування та розвитку галузі. Зокрема шляхом приватизації підприємств галузі із залученням іноземних інвестицій з урахуванням особливостей високотехнологічної галузі при збереженні впливу держави на ухвалення стратегічних рішень».
При цьому можлива приватизація галузі, за словами експерта, є достатньо віддаленою перспективою.
«Відповідно до документа, приватизацію галузі планувалося провести у 2011—2015 рр., по завершенні до 2010 р. акціонування підприємств і створення на корпоративній основі господарських об’єднань підприємств літакобудування. Ці терміни, правда, зірвані. Але іншого шляху для українського авіапрому просто нема», — упевнений Згурець.
Акціонування держхолдингу «Антонов» і створення акціонерного суспільства для подальшого обміну акціями з російським ВАТ «Об’єднана авіабудівна корпорація» було заявлено ще в минулому році, нагадав Згурець.
«Якщо на словах процес уже пішов, то до остаточного результату ще дуже далеко. Хоча б тому, що, крім завершення юридичного процесу корпоратизації та акціонування, державі не менш важливо визначитися, як зберегти вплив на подальший розвиток галузі і просування бренда «Антонов» на нові ринки», — упевнений Згурець.
«Не менш важлива ясність і з ринковою вартістю матеріальних та нематеріальних активів високотехнологічного національного надбання. У докризовий час інформовані учасники процесу згадували чи не про 8—10 млрд. євро», — додав експерт.
Докладніше про це читайте в статті «Мы сами открыли ворота, мы сами» в свіжому номері «ДТ».