Верховний суд України наполягає на поверненні інспекторам Державтоінспеції права штрафувати порушників правил дорожнього руху на місці пригоди. Про це в коментарі «ДТ» заявив голова Верховного суду Василь Онопенко, наголосивши, що «держава створила систему, яка поставила безкарність на потік».
«І річ не в тому, що суди справді завантажені. І що з семи мільйонів справ, розглянутих 2006 року українськими судами, понад чотири мільйони стосуються ДТП», — сказав Онопенко, відзначивши при цьому, що лише у голови Верховного суду знаходиться сотня адміністративних справ про сплату штрафу у декілька гривень.
«Річ у тому, що держава створила абсурдну систему, в якій немає місця ключовому принципу — невідворотності покарання за вчинене. Оформлені працівниками ДАІ порушники просто не з’являються до суду і не сплачують штрафів», — підкреслив він. Крім того, самі судді часто вважають за краще не задіювати механізм виконання рішень, який не окупається сумою штрафу.
Тенденцію відображає і офіційна статистика. Якщо в 2001 році (до ухвалення закону, який переклав функцію стягнення штрафів на суди) штрафів було накладено на 139 млн. і стягнуто на 131 млн., то у 2006 році, коли кількість ДТП, кількість пострадалих і смертність збільшилися в рази, суми стягнення в рази зменшилися: накладено штрафів на 65 млн., стягнуто — на 19 млн.
«Було розроблено законопроект, який передбачав повернути права ДАІ, інспекторові якого зручніше попередити порушника про необхідність дотримуватися правил дорожнього руху або стягнути з нього штраф за обгін, — нагадав Василь Онопенко. — Проте восени минулого року цей законопроект у парламенті не пройшов».
«Тим часом ми не збираємося зупинятися, — запевнив він, відзначивши, що на позицію Верховного суду в цьому питанні спирається і Президент Віктор Ющенко. — Сьогодні ми, як і раніше, наполягаємо на ухваленні цього законопроекту».
Докладніше про ситуацію на українських дорогах читайте у статті Інни Ведерникової «Держава-убивця» у свіжому номері «ДТ».