Уряд Німеччини офіційно підтвердив конфіскацію танкера Eventin, що йшов під прапором Панами та перевозив вантаж російської нафти. Судно пов’язують із так званим російським "тіньовим флотом".
Танкер перебуває під контролем німецької влади після заміни екіпажу, заявив речник Міністерства фінансів Німеччини у п'ятницю, 28 березня, повідомляє агентство Bloomberg.
За словами представника міністерства, конфіскація судна стала наслідком митних заходів.
"Федеральний уряд набув права власності на судно і вантаж. Після зміни екіпажу ми отримали фактичний контроль над судном і вантажем. Я підтверджую, що танкер та його вантаж затримані митницею та конфісковані", ‒ сказав речник Міністерства фінансів ФРН. Подальші дії щодо судна й вантажу чиновник коментувати відмовився, посилаючись на те, що митні процедури досі тривають.
Інцидент із танкером Eventin стався ще в січні 2025 року, коли судно прямувало з російського порту Усть-Луга. Тоді через перебої з електропостачанням танкер було відбуксировано до німецького узбережжя. Відтоді, за даними системи відстеження руху морських суден, він перебував поблизу територіальних вод Німеччини.
Минулого тижня німецький журнал Spiegel повідомив, що танкер Eventin перевозив приблизно 100 тисяч тонн російської нафти. Ця конфіскація може стати першим випадком після початку російського вторгнення в Україну, коли держава-член Європейського Союзу вдалася до таких заходів.
Із моменту повномасштабного вторгнення Росії в Україну понад три роки тому, Німеччина разом з іншими країнами ЄС запровадила низку торговельних санкцій щодо російських нафтових танкерів та інших пов’язаних із РФ суб’єктів.
"Федеральний уряд Німеччини послідовно працює над тим, щоб іржаві російські танкери не могли використовуватися для фінансування агресивної війни", ‒ заявили у Міністерстві закордонних справ ФРН минулого тижня. У відомстві також наголосили на додаткових екологічних ризиках, що виникають при експлуатації подібних суден.
"Тіньовий флот" приносить Росії не лише економічну вигоду, а й загрожує екології. Втім, нинішній підхід до обмеження такого флоту не надто ефективний. Олег Саркіц у статті “Як російські танкери обпливають санкції” розповідав, що могло б допомогти дійсно нівелювати ефективність такої системи перевезень.