Країни Балтійського моря розглядають нові закони для затримання суден "тіньового флоту" РФ

Поділитися
Країни Балтійського моря розглядають нові закони для затримання суден © EPA-EFE/HAVARIEKOMMANDO
Ці кораблі становлять загрозу безпеці та екології у Балтійському морі, а також наповнюють бюджет РФ для війни проти України.

Країни Балтійського регіону, зокрема Фінляндія, Естонія, Латвія та Литва, розглядають можливість посилення заходів контролю над суднами, які підозрюються у пошкодженні підводної інфраструктури та нелегальному транспортуванні російської нафти. Для цього можуть бути використані як чинні міжнародні правові механізми, зокрема закони про піратство та екологічний захист, так і нові національні законодавчі ініціативи.

Про це повідомляє Politico з посиланням на двох європейських дипломатів і двох урядовців, які побажали залишитися анонімними через конфіденційність переговорів.

Ці ініціативи з’явилися на тлі загального розчарування тим, що західні санкції проти Росії поступово слабшають, тоді як Москва продовжує експортувати нафту, використовуючи так званий "тіньовий флот" – старі судна з непрозорою структурою власності та без належного страхового покриття. Російський експорт нафти та газу залишається ключовим джерелом фінансування бюджету країни, забезпечуючи близько половини доходів Кремля.

"Близько 50% санкційної торгівлі російською нафтою проходить через Фінську затоку", – зазначив міністр закордонних справ Естонії Маргус Цахкна. За його словами, ця ситуація несе серйозні екологічні загрози, а також створює ризики для безпеки регіону через напади на підводну інфраструктуру.

"Тепер питання в тому… що ми можемо зробити з цими кораблями? Ми не можемо заблокувати все море, але ми можемо контролювати більше. Є багато можливостей", – зазначив він.

За словами чиновників, які беруть участь у консультаціях, наразі розглядаються три основні підходи до посилення контролю над цими суднами.

Екологічні підстави для затримання
Один із варіантів передбачає можливість затримання кораблів, якщо вони становлять загрозу довкіллю, зокрема через ризик розливів нафти.

Використання законів про піратство
Другий підхід полягає у застосуванні норм міжнародного права щодо боротьби з піратством до суден, які можуть становити загрозу критично важливій підводній інфраструктурі.

Розробка нового законодавства
Якщо існуючі міжнародні механізми виявляться недостатніми, країни Балтії обговорюють можливість спільного ухвалення нового національного законодавства. Воно може включати, зокрема, зобов’язання для танкерів у Балтійському морі користуватися страховими послугами лише з переліку перевірених компаній.

Країни регіону також планують звернутися до Європейського Союзу з проханням координувати ці ініціативи. Міністр енергетики Литви Жигімантас Вайчюнас зазначив, що офіційне роз’яснення ЄС щодо застосування міжнародного права може стати важливим кроком для легітимізації цих заходів.

Балтійське море є ключовим маршрутом для транспортування російської нафти. Минулого року з балтійських портів вийшло 348 суден "тіньового флоту", що становило 40% від загального експорту нафти з Росії. За оцінками, доходи від цього експорту еквівалентні приблизно третині річного оборонного бюджету РФ.

Кораблі "тіньового флоту" не лише наповнюють бюджет Росії для війни з Україною, а й створюють низку загроз Заходу.

Але заходи, яких уживає ЄС проти "тіньового флоту", не надто ефективні.

Можливо, після того, як у Балтійському морі сталися інциденти з підводними кабелями, Європа нарешті вдасться до жорстких заходів стосовно Росії?

Про те, як ЄС може ефективно боротися з "тіньовим флотом" Путіна, в статті "Росія влаштувала нову війну й одержала неочікувану відповідь" писав Володимир Кравченко.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 13
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Петр Борисович
10 Лютого 2017, 07:07
Спасибо, уважаемый Валентин, за подсказку одного из способов формирования источников развития. Можно только уточнить, что речь должна идти о законодательно закрепленных и обществом приветствуемых условий заинтересованности резидентов в направлении создаваемой прибыли на развитие своих фирм, на развитие страны, территории расположения, в том числе путем приобретение новых современных технологий и прогрессивного оборудования зарубежом. А не яхт, личных самолетов, вилл и пентхаузов по сумашедшей стоимости. Но без произвола государства и чиновников. Ценность либерализма – в идее равенства субъектов хозяйственной деятельности и условий занятия бизнесом, социал-демократии – в идеи равенства возможностей для людей, в том числе для занятия бизнесом. Прибыли, добавленная стоимость – это продукты человеческого труда. Источник развития прогресса человечества – постоянное желание и поиск способов удовлетворить развивающихся потребностей людей.
Відповісти Цитувати Поскаржитись
Петр Борисович
10 Лютого 2017, 07:10
Важно чтобы потребности, их качества были высокими и морально приемлемыми (это не потребности вандализма, украсть, обмануть, надурить и т.д.) и способы были продуктивны. Основа рыночной экономики – это справедливая конкуренция. В аполярном мире, с современным уровнем научно-технического прогресса больше возможностей для этого.
Цитувати Поскаржитись
Показати більше відповідей
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі