СУПУТНИК НА ВАРТІ АВТОМОБІЛЯ ДОЗВОЛЯЄ СКОРОТИТИ ЧАС НА ПІЙМАННЯ ВИКРАДАЧА ДО ДЕКІЛЬКОХ ХВИЛИН

Поділитися
Супутникові системи навігації та супроводу транспортних засобів — далеко не новина на ринку автомобільних «примочок»...

Супутникові системи навігації та супроводу транспортних засобів — далеко не новина на ринку автомобільних «примочок». З технологічного погляду, тут немає нічого складного: супутниковий GPS-приймач із точністю до 20 метрів визначає просторові координати автомобіля і передає їх із допомогою наявних мереж рухомого зв’язку споживачеві — власнику або диспетчеру. Це дозволяє встановити шлях руху транспортного засобу і позначити його, наприклад, на електронній карті. Тоді, скажімо, у разі викрадення можна з’ясувати, яким шляхом поїхав автомобіль. А диспетчери автотранспортних підприємств можуть отримати вичерпну інформацію про характер пересування в довіреному їм господарстві.

Однак найчастіше ця схема працює лише в теорії. На «терпілу», що прибіжить у відділення із заявою про викрадення, розмахуючи при цьому планшетом GPS із траєкторією руху викрадача, швидше за все, подивляться, як на шамана, після чого візьмуться шукати автомобіль старими перевіреними засобами. І з ймовірністю 50% не знайдуть.

У масштабах України ці 50% перетворяться на 4000 автомобілів, не знайдених торік, вартість яких становить близько півмільярда гривень (оскільки викрадають зазвичай далеко не «запорожці»). Висновок: щоб супутникові системи автобезпеки працювали, необхідно старанно організувати взаємодію технологічного їхнього компонента з відповідальними за пошук структурами. Вперше в Україні це вдалося зробити фірмі «Benish GPS Україна», яка презентувала цього тижня свої нові послуги.

Комплекс супутникової системи безпеки, запропонований фірмою, — це інтегрована і масштабована система автосигналізації, електронного управління автомобілем, супутникового позиціонування і передачі даних на диспетчерський пульт ДАІ по каналу однієї з доступних мереж стільникового зв’язку (як передавач може використовуватися вмонтований чи звичайний стільниковий телефон стандарту GSM). Алгоритм її дії такий. Коли спрацює сигналізація (її датчики можуть бути найрізноманітнішими — тепловими, ємнісними, ваговими, датчиками дотику тощо), сповіщення про це у форматі GSM SMS відразу потрапляє на пульт, встановлений у черговій частині ДАІ міста. Повідомлення містить також точні координати автомобіля, що відобразяться у диспетчера на електронній карті міста. Оскільки системи сигналізації — за принципом «краще перепильнувати, ніж недопильнувати» — зазвичай настроюють на підвищену чутливість, диспетчер по телефону оповіщає господаря. Якщо власник автомобіля чи інша відповідальна особа дають відбій тривоги, на цьому все закінчується. Проте якщо з автомобілем справді коїться щось нехороше, диспетчер миттєво передає електронне повідомлення про викрадення у чергову частину, вказавши точні координати місця пригоди й точні прикмети автомобіля. І це в момент, коли злочинці ще не запустили двигун!

У всіх випадках «бойової роботи» цієї системи — на жаль, поки що нечисленних — зловмисники, котрі навіть проникли в машину, зникали, щойно почувши наближення звуку сирен патрульних машин. І правильно робили. Адже якщо навіть викрадачу вдасться зняти традиційне блокування основних систем, запустити двигун і рушити, кожні чотири секунди точні координати автомобіля передаватимуться диспетчеру, а від нього — патрульним машинам. Затримання на гарячому стане справою техніки.

І цим технічні можливості системи не вичерпуються. За сигналом диспетчера можна, наприклад, заблокувати ті чи інші системи автомобіля прямо в русі (є навіть система поступового блокування подачі палива — щоб автомобіль зупинявся повільно, не створюючи аварійної ситуації на дорозі). Ще трохи — і буде створено систему дистанційного рульового керування, яка привезе викрадача до найближчого відділення міліції, жартують розробники системи. Система може також давати диспетчеру всі характеристики роботи вузлів і агрегатів автомобіля, на які встановлено датчики, — від температури до залишку палива. Автовласник може в будь-який момент поцікавитися в диспетчера про стан тих чи інших параметрів.

За словами заступника начальника ГУ ДАІ МВС України Сергія Левченка, чимало фірм виходили на міліцію з пропозиціями спільно встановлювати й експлуатувати такі системи. Всі пропозиції розглядалися і старанно перевірялися за показником надійності — адже правоохоронні органи зацікавлені у підвищенні показників розкриваності викрадень автомобілів. На жаль, жодна з попередніх пропозицій, стверджує Сергій Левченко, не задовольнила МВС за показниками надійності. Однак зрештою проблеми були вирішені компанією «Benish GPS Україна», що створила як саму систему сигналізації та позиціонування, так і програмне забезпечення, яке пов’язало воєдино всіх учасників процесу гарантування безпеки автомобіля. Це не означає, що з міліцією продовжуватиме працювати лише ця фірма. Представники МВС запевнили: у міру зростання ринку інші компанії, котрі надають такі послуги з належною якістю, також укладатимуть договори з правоохоронцями.

Наступним кроком компанії стало інтегрування супутникової системи забезпечення безпеки із системою супроводу вантажу. Раніше системи супроводу (також із допомогою SMS) оповіщали диспетчера про розміщення всіх автомобілів автогосподарства і, якщо потрібно, — про параметри руху. Це, у комплексі із системою голосового зв’язку, дозволяло оперативно змінювати шляхові завдання, щоб максимально ефективно використовувати транспортні засоби. Тепер система, до всього іншого, зможе вирішувати і питання безпеки — насамперед вантажу. На основних трасах країни патрулі, за даними Сергія Левченка, розміщені через кожні 40—50 кілометрів. А отже, «підлітний час» для них до місця подачі сигналу тривоги становитиме близько 15—20 хвилин. За цей час злодії, може, і встигнуть перевантажити вміст кузова автомобіля, який перебуває під охороною, у свій кузов, але далеко не втечуть.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі