Напередодні весни в Києві пройшла виставка Motobike 2006. У павільйоні Національного виставкового центру шанувальники двоколісних транспортних засобів: велосипедів, мотоциклів, моторолерів, а також квадро- і трициклів — могли милуватися сталевими улюбленцями, торкатися їх, вибирати і купувати...
І хочеться і колеться
Популярний в усьому світі мототранспорт і в нашій країні, хоча й не дуже швидко, починає завойовувати серця. Чи то довгі і холодні зими позначаються на небажанні українців користуватися транспортом без даху, чи то ціни і неминуча умова купувати екіпірування на кожен сезон.
При нинішніх цінах, якщо навіть мопеди можна з натяжкою вважати «студентським» видом транспорту, мотоцикли вже точно — задоволення не для бідних. Далеко не кожен дозволить собі ефектний спортивний і сучасний мотоцикл. Адже ціна такого придбання практично не поступається вартості автомобіля, а частенько (залежить від класу мотоцикла) значно перевищує її.
Космічний дизайн та швидкість — як у ракети |
Китайська експансія
Не виключено, що ситуацію з мототехнікою на українському ринку в найближчі кілька років змінить експансія китайської техніки. Не випадково більшу частину виставкового павільйону займала саме продукція китайського виробництва. Вибір техніки був просто величезним. Десятки моделей і різновидів мопедів і мотоциклів. На будь-який смак і будь-який колір. Аматорам «класики» були запропоновані навіть моделі Harley і Chopper, звичайно, які мали об’єм двигуна до 50 см3 і дуже поступалися своїм старшим братам. Нескладно передбачити, що через кілька років спектр моделей китайського виробництва буде настільки широким, що покриє весь мислимий попит.
Японська традиція
Втім, байкери зі стажем віддають перевагу все-таки японській техніці. І при однакових цінах на нові китайські мотоцикли і японські, які були у вжитку, вибирають останні. Принаймні про це можна судити виходячи з постійних дискусій мотопрофесіоналів.
Природно, стенди з японською технікою були в центрі уваги. Від відвідувачів раз у раз можна було почути: «Дивися, як у тому фільмі!» Сучасні японські мотоцикли мають власний витончений стиль. І якщо на телеекрані вони здаються легкими і пластмасовими, то зблизька стає ясно, що це надійна і потужна техніка, яка в умілих руках може багато.
На диво дуже скромно виглядали на тлі китайсько-японських побратимів знамениті мотоцикли Harley Davison і BMW, які самотньо стояли на невеликому стенді. Хоча і ці відомі марки не були обділені увагою відвідувачів.
Українська «капітуляція»
Крім мототехніки, відвідувачі могли ознайомитися із широким спектром продукції супутніх товарів — екіпірування на будь-який смак. Шоломи, окуляри, комбінезони і захист. Все це було представлено на виставці. Консультанти-байкери натхненно розповідали про переваги того чи іншого байка, екіпірування.
Зрозуміло, серед відвідувачів мото-шоу були не лише молодь і студенти, котрим мопеди (на відміну від автомобілів) ближчі і по духу, і по кишені. Були присутні тут і справжні байкери, яких нескладно було впізнати за одягом і фаховою риторикою.
Загалом можна вважати, що сезон-2006 стартував. Засмучує лише, що не було у виставковій експозиції вітчизняних мотоциклів. Після закриття Київського мотоциклетного заводу виробництво власних мотоциклів в Україні припинено. І схоже, це вже надовго...