The Economist прогнозує, коли люди повернуться до звичного режиму офісної роботи

Поділитися
The Economist прогнозує, коли люди повернуться до звичного режиму офісної роботи © Pixabay
Повернення до офісної роботи спричинить масу проблем.

Коли більшість людей повернуться в офіс? Адже у випадку з пандемією коронавірусу, після початку вакцинації перемога здається близькою, але вислизає із рук людства в міру наближення до неї. Дослідження, проведене інвестиційним банком Morgan Stanley, показало, що працівники скоригували свої прогнози щодо того, коли вони, найімовірніше, повернуться до звичного режиму офісної роботи, змінивши очікувану дату з квітня на червень. З огляду на повільний темп вакцинації в багатьох країнах, це виглядає як занадто оптимістичні прогнози. Компаніям також довелося скоригувати свої очікування, пише журнал The Economist.

Брайан Кропп з дослідницької та консультативної фірми Gartner каже, що бізнес пройшов три етапи під час пандемії COVID-19. На першому етапі, навесні 2020 року, компанії думали, що пандемія буде короткочасною, а корпоративне життя незабаром повернеться до нормального стану. На другому етапі економічні обмеження, здавалося, тривали нескінченно довго, і компанії дійшли висновку, що немає сенсу планувати постпандемічне майбутнє найближчим часом. На третьому, поточному етапі, вакцини принесли надію на повернення до норми, і бізнес намагається з’ясувати, як виглядатиме новий світ.

Кропп зазначає, що погляди працівників та керівників компаній неабияк змінилися з початку пандемії. Рік тому багато керівників сумнівались, що продуктивність можна зберегти, якщо працівники перейдуть до дистанційної роботи. Тим часом персоналу більш гнучкий графік унаслідок роботи вдома припав до душі. Зараз багато менеджерів набагато комфортніше сприймають ідею віддаленої роботи. Але співробітники все одно не проти знову працювати в офісі, принаймні якусь частину часу.

Неспокій співробітників, схоже, пов'язаний із затяжними локдаунами. Люди втомилися від постійних карантинних обмежень і робота вдома багатьом тепер видається набагато менш привабливою. А час, проведений за екранами комп’ютерів, викликав відчуття втоми.

Це також призвело і до посилення стресу. Опитування 1500 працівників у 46 країнах, проведене Harvard Business Review, показало, що 85% заявили, що їх добробут знизився, а 55% вважають, що не змогли збалансувати свою роботу та домашні справи.

Проблеми як фізичні, так і психологічні. Опитування італійських робітників показало, що 50% повідомили про посилення болю у шиї, а 38% - про біль у попереку, внаслідок віддаленої роботи та постійного сидіння за екранами комп’ютерів. Можливо, це пов’язано з тим, що домашні меблі не призначені для довготривалого сидіння за комп’ютерами.

Однак це не означає, що працівники хочуть повністю повернутися до старих часів. Опитування Morgan Stanley показало, що співробітники в майбутньому хотіли б працювати вдома в середньому два дні на тиждень.

Коли люди повернуться в офіси, такі обмежувальні заходи як носіння масок та соціальне дистанціювання доведеться залишити ще на деякий час. Навіть якщо керівники отримають дозвіл змусити своїх працівників вакцинуватися від коронавірусу, не всі наважаться це робити, оскільки такий примусовий характер щеплення може викликати широке невдоволення.

Компанія Gartner опитала 116 менеджерів, і лише 9% з них планували провести обов’язкову вакцинацію працівників. Це може означати, що значна частина робітників не буде вакцинована, що зробить їх вразливими до потенційного інфікування вірусом на роботі.

Іншою проблемою для компаній є те, що працівники стають менш лояльними у міру розвитку пандемії. Кропп каже, що люди зараз витрачають більше часу на пошук роботи в Інтернеті та оновлення своїх профілів LinkedIn. На даний момент працівники намагаються триматися за свої робочі місця, враховуючи економічну кризу. Але коли економіка знову активно запрацює, багато працівників будуть налаштовані змінювати роботу.

Однак бажання змінити місце роботи не буде загальним. Пандемія поділила робітників на «халтурників» та «стахановців». Перша група не докладає максимальних зусиль під час роботи вдома. Друга частина співробітників навпаки, працює ще довше, ніж раніше. Кропп стверджує, що саме «стахановці», швидше за все, будуть змінювати місце роботи, якщо відчують, що їхні зусилля не отримують відповідної винагороди.

Все це створює проблеми для менеджерів, які вже планують повернення до звичного стану офісної роботи. Можливо, їм доведеться перепроектувати свої офіси, щоб створити більшу відстань між робочими столами, і розробити спеціальну систему розподілу місця для працівників, які будуть з’являтися лише три дні на тиждень. Їм потрібно відродити товариські стосунки в своїх командах і переконатися, що їхні найкращі співробітники не покинуть компанії.

Питання рівності може бути найскладнішими з усіх. Жінки, схоже, більш активно працюють вдома, ніж чоловіки. Але Кропп попереджає, що менеджери схильні винагороджувати тих співробітників, яких вони можуть бачити особисто, а не тих, з ким вони зменшили контакт. Це може збільшити наявний гендерний розрив у оплаті праці. Іншими словами, коли нарешті пандемія буде більш-менш близька до завершення, і світ буде поступово повертатися до нормального життя, а працівники почнуть повертатися до офісів, це може бути лише початком нових проблем для менеджерів, резюмує видання.

Нагадаємо, в країнах Європейського Союзу розпочалась масова вакцинація від COVID-19. Аналогічні кампанії минулого місяця також стартували у Великій Британії, Канаді, США, Росії та інших країнах. Однак у ВООЗ попереджали, що сама лише вакцинація не зможе зупинити пандемію - у боротьбі з коронавірусом потрібне «підкріплення».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі