Після аварії російських суден у Керченській протоці від забруднення моря загинули вже 32 дельфіни

Поділитися
Після аварії російських суден у Керченській протоці від забруднення моря загинули вже 32 дельфіни © Науково-екологічний центр порятунку дельфінів «Дельфа»
"Грінпіс" назвала те, що відбувається в Чорному морі після аварії російських танкерів "катастрофою на роки".

У Чорному морі продовжують гинути дельфіни і безліч іншої фауни через витік мазуту з пошкоджених під час аварії російських лайнерів у Керченській протоці. На 5 січня, за повідомленням російського науково-екологічного центру порятунку дельфінів «Дельфа», виявлено 32 мертвих дельфіни.

Як кажуть екологи, для цього періоду часу (поза сезоном викидів) така кількість загиблих - це нетипово велика цифра. Основна частина цих китоподібних загинули в перші 10 днів після катастрофи. І зараз їх продовжує виносити море. Постраждали, здебільшого, дельфіни-азовки, які завжди були найуразливішим видом.

Забруднень, зазначають екологи, багато, є протяжні ділянки, де мазут плаває грудками в товщі води, а нафтова плівка на поверхні.

Додамо, волонтери, які очищали береги та прибережні води від мазуту, а також рятували птахів, які гинуть, зіштовхнулися з іще однією катастрофою: в Анапі врятованих птахів, які ще перебувають у поганому стані, вже почали випускати «на волю», хоча біологи в один голос стверджують, що це їх занапастить.

Нагадаємо, аварія двох російських танкерів у Керченській протоці 15 грудня сталася не через штормову погоду, а через «недбалість і порушення правил експлуатації» суден. Таку заяву зробив речник Військово-морських сил ЗСУ Дмитро Плетенчук. Він зазначив, що танкери «Волгонефть-212» і «Волгонефть-239» за своєю конструкцією є річковими суднами, пристосованими для перевезення мазуту і нафтопродуктів у межах річки Волга. Їхнє основне завдання - транспортувати вантаж для подальшого перевантаження на кораблі.

«Ці судна теоретично можуть виходити в море, але тільки за сприятливих умов. Швидкість вітру і висота хвиль, які були біля Керчі, перевищували нормативні показники, на які вони були розраховані», - пояснив спікер.

Наслідки аварії ще довго переслідуватимуть багатостраждальне Чорне море, води якого забруднені так званим «важким мазутом». Такий мазут застигає за температури +25 С, за густиною майже як вода і важчий, і, на відміну від інших нафтопродуктів, не спливає на поверхню, а йде на дно або плаває в товщі води. Влітку мазут, який зараз опустився на дно через низьку температуру води, почне спливати, і його буде знову виносити на берег.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі