Аварія двох російських танкерів у Керченській протоці 15 грудня сталася не у зв'язку зі штормовою погодою, а через "недбальство і порушення правил експлуатації" суден.
Таку заяву зробив речник Військово-морських сил ЗСУ Дмитро Плетенчук в інтерв’ю каналу "Київ 24".
Плетенчук зазначив, що танкери "Волгонефть-212" та "Волгонефть-239" за своєю конструкцією є річковими суднами, пристосованими для перевезення мазуту й нафтопродуктів у межах річки Волга. Їхнє основне завдання ‒ транспортувати вантаж для подальшого перевантаження на кораблі.
"Ці судна теоретично можуть виходити в море, але лише за сприятливих умов. Швидкість вітру і висота хвиль, які були біля Керчі, перевищували нормативні показники, на які вони були розраховані", ‒ пояснив речник.
Експерт також акцентував увагу на віці суден. За його словами, обидва танкери експлуатувалися понад 50 років, що значно перевищує термін їхньої безпечної служби.
"Для суден такого віку їх уже давно треба було списати. Водночас екіпаж порушив в принципі все, що міг", ‒ підкреслив Плетенчук.
За інформацією The Insider, із російських танкерів, які затонули в Керченській протоці, в море вилилося до 8 тисяч тонн мазуту.