Російські танкери, які зазнали аварії у Керченській протоці вранці, 15 грудня, спричинили найбільше екологічну катастрофу у акваторії Азово-Чорноморського регіону за останні роки. На неї відреагували у Грінпіс.
“Будь-який розлив нафти або нафтопродуктів у цих водах може мати серйозні наслідки. Розлив швидше за все буде визначений переважаючим вітром і течіями, які зараз рухаються на північний схід, і за нинішніх погодних умов його буде надзвичайно важко локалізувати. Якщо забруднення винесе на берег, це призведе до забруднення берегової лінії, яке буде надзвичайно важко очистити. Вплив на довкілля залежатиме від типу розлитої нафти. Важкі залишкові нафтопродукти як мазут, як правило, спричиняють більш помітний вплив у тому числі на морську фауну. З огляду на можливість такого значного впливу на довкілля основна увага має бути зосереджена на тому, щоб спробувати мінімізувати подальший розлив”, – говорить доктор Пол Джонстон, керівник дослідницьких лабораторій "Грінпіс" на базі Університету Ексетера у Великобританії.
Цей регіон вже страждав від суворих погодних умов, що призвели до витоку 1,2 тис. тонн мазуту з одного російського танкера у 2007 році біля півострову Тузла. Це призвело до серйозної шкоди, яка спостерігалася навіть за рік після аварії.
Хоча російські чиновники навряд вживатимуть заходів для зменшення впливу на довкілля, ми продовжуватимемо моніторинг ситуації, повідомили в "Грінпіс".
Українські ЗМІ та "Грінпіс" називають цифру у 4300 тонн мазуту, який розлився після аварії першого судна. Це вже зафіксована катастрофа. Але треба зауважити, другий танкер, який сів на міль у 80 метрах від берега біля порту Тамань у Краснодарському краї, теж має суттєві ушкодження, а значить, є ризик витоку ще такої ж кількості нафтопродуктів, які, як стверджують фахівці, можуть повільно витікати в море. І це призведе до подальшого забруднення акваторії Чорного моря. Рятувальна операція, яку планує російська влада, означає лише порятунок екіпажу, який знаходиться на судні. Ніхто під час штормів не буде займатися вмістом танків.
Як повідомляє AP інші зарубіжні та російські джерела, разом обидва танкери перевозили близько понад 8 тонн низькосортного нафтопродукту.
Нагадаємо, російські танкери, які зазнали аварії в Керченській протоці, створили загрозу для екосистеми Чорного та Азовського морів (Керченська протока входить до екосистеми Азовського моря): у воду потрапили тисячі тонн мазуту, утворивши гігантську масляну пляму. Зараз у протоці сезон штормів, тому про якийсь збір мазуту говорити не доводиться.
Таким чином, Чорне й Азовське моря, які і без того страждають від обстрілів російських окупантів, отримали ще одну екологічну проблему: забруднення нафтопродуктами. За даними російських Телеграм-каналів, обидва танкери перевозили мазут. На борту «Волгонефть-212» було 4,25 тисячі тонн мазуту, «Волгонефть-239» - 4,3 тисячі тонн. Тобто, понад 8 тисяч тонн нафтопродуктів опинилися в морі.
Оскільки саме в цей час у Керченській протоці завжди проводився інтенсивний вилов риби, можна говорити про ще один збиток.
«Волгонефть-212» та «Волгонефть-239» перевозили продукцію для «Роснефти». Останні півроку вони курсували між портом «Кавказ» і нафтопереробними заводами на Волзі, доставляючи мазут і важке нафтове паливо.
Катастрофа сталася через сильний шторм: обидва судна були зруйновані потужними хвилями, які є звичними для цих місць у цю пору року. Танкер «Волгонефть-212» розламався навпіл, зі зруйнованих ємностей у воду вилився мазут. Через годину аналогічна аварія спіткала «Волгонефть-239».