Бомба на борту чи зенітна ракета? До спроби відповісти на це питання зводяться основні версії про причини катастрофи бізнес-джету Embraer Legacy, під час якої загинув лідер ПВК «Вагнер» Євген Пригожин та ще кілька лідерів цього угрупування. Видання «Медуза» наголошує, що питання причин вибуху має очевидне політичне значення. Якщо літак таки був збитий зенітною ракетою, то можна буде однозначно говорити про причетність російських силовиків. Вибух на борту, на думку видання, допускає практично будь-яку версію, не виключаючи причетності влади РФ.
Не викликає сумніву лише те, що падінню передував вибух. На відео, яке зняли жителі тверської області, видно, що керування повітряним судном повністю порушене і падає воно безладно. При цьому, судячи з звуку, у нього продовжує працювати принаймні один двигун, за літаком тягнеться струмінь диму. Деякі деталі, зокрема крило та хвостова частина, впали окремо. (Відео містить ненормативну лексику).
Аргументи на користь ракети:
· На одному з відео видно хмару, що нагадує інверсійний слід від зенітної ракети.
· Очевидці на відео говорять про два вибухи, що передують падінню. Запуск двох ракет ППО проти однієї цілі – стандартна практика, за допомогою якої підвищується ймовірність ураження.
· На деяких уламках літака видно сліди, схожі на отвори від елементів боєголовки зенітної ракети.
Аргументи проти ракетної атаки:
· За даними Flightradar24, літак перед падінням піднявся на висоту понад 8,5 кілометра. Збити його на такій висоті можуть далеко не всі системи ППО. Відразу можна відкинути версії з переносними зенітними ракетними комплексами (якими теоретичними могли б скористатися диверсанти) і навіть з усіма комплексами ППО ближньої дії. Потрібно, як мінімум, комплекс середньої дальності (наприклад, «Бук»), який має розташовуватись недалеко від повітряної траси, якою летить літак.
· Потужні ракети подібних комплексів завдали б літаку набагато серйозніших пошкоджень, ніж помітні на відео очевидців: у разі попадання боєголовки вагою 70 кілограмів із сімома тисячами вражаючих елементів літальний апарат такого розміру навряд чи падав би «одним шматком».
Раніше повідомлялося, що Слідчий комітет Російської Федерації розглядає різні версії падіння бізнес-джету Embraer Legacy, у списку пасажирів якого був ватажок ПВК «Вагнер» Євген Пригожин, включаючи «зовнішню дію» та помилку пілота.