Financial Times розповідає, як впоратися з переходом на нову роботу

Поділитися
Важливо прийняти невизначеність як частину процесу адаптації.

Зміни часто змушують людей хвилюватися. Ринок праці довго змінювався під тиском швидкого технологічного розвитку, проблем нерівності, а також унаслідок політичних потрясінь. А потім прийшла пандемія COVID-19, яка лише прискорила зміни та поглибила невизначеність, пише Financial Times.

Навіть якщо зміни позитивні, вони все одно можуть викликати тривогу. Люди змушені вносити «когнітивні та поведінкові коригування» в усталені звички та спосіб мислення, а також виходити із зони комфорту.

А зміна місця роботи часто тягне за собою втрати. Залишити звичну сферу компетенції, попрощатися з колегами, до яких вже звикли – це лише частина втрат для окремих людей. Перехід на нову роль також може викликати відчуття невпевненості, ізольованості та страху не впоратися із роботою.

Один із прикладів — адвокат, яка звернулася до психолога Наомі Шрагай за допомогою після переїзду з Лондона в інше місто, щоб бути ближче до своєї родини. Вона влаштувалася на роботу у компанію, що хотіла розширити послуги у галузі права.

Коли жінка розпочала роботу, вона була шокована, адже виявила, що нові колеги мало цікавляться її знаннями, а керівництво компанії запропонувало недостатні ресурси. Її впевненість у собі впала настільки, що жінка більше не могла ясно мислити.

«Здавалося, ніби я перетворилася із вправного гравця на «непорозуміння». Всі були привітні, але рідко зверталися до моєї думки і не слухали, якщо я висловлювалася добровільно. Я неодноразово отримувала відповідь: «У нас так не роблять», — розповідає адвокат.

Щоб протистояти цьому, психолог спробувала проаналізувати, як жінка могла б відстоювати свою роль і більш рішуче висловлювати занепокоєння щодо потреб компанії.

«Для людей, які змінюють роботодавця, необхідність працювати вдома під час пандемії посилила такі труднощі. Є люди, які відчували себе дезорієнтованими, оскільки зміни на роботі часто відбувалися «онлайн». Вони оцінили вплив цих змін лише тоді, коли повернулися в офіс», - каже Шрагай.

Через масові звільнення та глобальну нестачу кадрів під час пандемії людей часто просили займати посади, для яких їм бракує підготовки чи досвіду. Унаслідок цього працівники можуть страждати, звинувачуючи себе в невдачах, коли насправді їх компанія ставить нереальні очікування та/або не надає достатніх ресурсів.

Хоча багато роботодавців вірять у максимальну автономію своїх працівників, для тих, хто переходить на нове місце роботи чи нову посаду, це може означати, що вони залишаються наодинці з робочими проблемами. Новий персонал, зокрема, іноді страждає від «дефіциту уваги» з боку роботодавців. Щоб підтримати таких співробітників, роботодавцям потрібно ставити запитання та вести регулярні розмови, а не звертатися до нових працівників лише тоді, коли щось пішло не так.

Навіть якщо зміни є позитивними, наприклад підвищення на роботі, люди можуть відчувати тривогу і тиск, оскільки вони залишають позаду свої сфери знань і виявляють, що повинні докладати більше зусиль. Їхні професійні навички не тільки допомагали на роботі, але й часто дозволяли керувати своїм емоційним життям.

Так було з 36-річним чоловіком, який звернувся до Шрагай після депресивного зриву. Роботодавець підвищив чоловіка до посади директора з маркетингу, що вимагало більш стратегічного мислення.

«Його керівник, який був зайнятий іншими проблемами, припустив, що мій клієнт сам знає, що потрібно робити. На додачу до стресу чоловіку також довелося виконувати свої старі обов’язки на початковому етапі. Це створювало конфлікт між стратегічним мисленням і виконанням оперативних завдань», - розповідає психолог.

«Я відчував, що рухаюся назад і тону через те, що все йде не так. Єдиним способом для мене отримати перерву був алкоголь. Вам важко дихати і хочеться плакати, іноді ви плачете і розумієте, що занадто чутливі до всього», — каже чоловік.

«Під час наших занять він розповідав, що в дитинстві виявив, як навчання допомогло йому подолати почуття ізоляції та стати соціально впевненим», - розповідає Шрагай.

«Цю стратегію чоловік застосував у своїй кар’єрі, вивчаючи все, що необхідно для роботи, і ставши експертом. В результаті він пишався тим, що прийняв нові виклики. Але зіштовхнувшись із реальністю, що він не може засвоїти все, що потрібно для нової роботи, чоловік запанікував», - пояснює психолог.

«Це викликало у мене все більше сумнівів, я частіше вживав алкоголь, став менш зосередженим, а потім пішов вниз до точки, коли не знав, як вибратися із цієї ситуації», - згадує чоловік.

«Натомість він повинен був навчитися просити інших про допомогу і визнати, що стратегія, яка добре служила йому в минулому, тепер заважала здатності адаптуватися до змін. Важко, тому що під час стресу чи занепокоєння людина, швидше за все, буде використовувати те, що є знайомим і зручним, не визнаючи потреби у змінах. Розгубленість і пригнічення спонукають зупинитися і подумати: «Почекай, що відбувається?», - зазначає психолог.

«Іронічно те, що мій клієнт був на курсах менеджменту, на яких ви вчитеся на поверхневому рівні, але всередині вас є речі, які блокують правильні кроки. Ось тут наші розмови допомогли», - додає Шрагай.

Відкриття простору для нових можливостей та особистого розвитку в часи невизначеності може спонукати людей до змін. Звернення за допомогою, сміливість експериментувати та допускати невдачі є вирішальними. Найважче терпіти неприємні відчуття, які можуть виникнути.

Нова ера швидких і глибоких змін покладає величезне навантаження на працівників та роботодавців. Психоаналітик Керрі Сулкович каже, що, оскільки зміни приносять більшу складність, основне завдання полягає в здатності терпіти невизначеність, а не пропонувати впевненість і ясність, які швидко можуть стати фальшивими.

«Ніколи не було більшої потреби прийнятті невизначеності, що є протилежністю зарозумілості та впевненості. Потрібно намагатися отримувати задоволення від адаптації до мінливих обставин», – додає він.

Пошук себе - це стрибок у невизначеність навіть у стабільні часи, а період пандемії COVID-19 далекий від стабільності, пише The Atlantic.

Психологи пояснили, як знайти свою професійну сферу та побудувати успішну кар’єру.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі