Чи буде актуальною дистанційна робота після завершення пандемії — The Economist

Поділитися
Чи буде актуальною дистанційна робота після завершення пандемії — The Economist © Pixabay
До пандемії більшість компаній не бажали переходити на віддалену роботу, але COVID-19 все змінив.

Більшість людей асоціюють офіс із рутиною, однак, останнім часом, офіси стали «джерелом економічної невизначеності» та гострих суперечок, а причиною цього стала саме пандемія COVID-19. У всьому світі роботодавці, орендодавці та уряди країн намагаються визначитися, чи є «офісна робота застарілою», при цьому, думки в різних державах не збігаються, пише журнал The Economist.

Для прикладу, близько 84% французьких офісних працівників повернулися «з дистанційної роботи», тоді як в Британії це зробили лише 40% працівників.

Керівник Twitter Джек Дорсі каже, що співробітники його компанії можуть постійно працювати дистанційно, а от директор Netflix Рід Гастінгс вважає, що «віддалена робота є суцільним негативом».

По мірі того, як компанії «вагаються» стосовно необхідності оренди офісних приміщень, світовий ринок комерційної нерухомості «побоюється» значних втрат.

Попри те, що одні працівники «мріють про майбутнє без поїздок на роботу», інші замислюються про негативний вплив дистанційної роботи.

Розбіжності у цій ситуації відображають невизначеність щодо того, наскільки довго ще буде необхідно дотримуватися соціального дистанціювання та скільки часу знадобиться, перш ніж вакцина проти COVID-19 стане  загальнодоступною.

Однак, пандемія лише стала поштовхом до змін в «офісному житті», які вже давно «чекали свого часу» після масового впровадження технологій в робоче життя.

Як наслідок, пандемія спровокувала давно назрілий етап технологічних та соціальних експериментів, які неабияк вплинуть на подальшу долю офісних працівників.

Цей етап принесе значні зміни в «політику компаній». Замість того, щоб чинити опір змінам, урядам потрібно оновити законодавство про працю і почати переосмислення застарілих стандартів.

Багатьом людям не надто подобається витрачати час та кошти на поїздки на роботу. При цьому, дехто не любить шуму та «офіційності офісів» або страждає від «дискримінації» на робочому місці.

Здавалося б, що новітні технології вже давно повинні були змінити корпоративну культуру. Врешті-решт, електронний документ у форматі PDF «народився» ще у 1991 році, а компанії Zoom та Slack, технології яких дозволяють забезпечувати віддалену роботу, розпочали функціонувати майже десять років тому.

Проте, офіси все-таки змогли впродовж тривалого часу протистояти змінам.

До пандемії більшість компаній не бажали переходити на дистанційну роботу, але COVID-19 все змінив.

Для прикладу, до пандемії лише 3% американців регулярно працювали вдома, а зараз кількість тих, хто працює дистанційно, неабияк зросла.

«Бюрократичні перешкоди» для віддаленої роботи були подолані. В деяких країнах навіть цивільні суди проводять засідання дистанційно, юристи «вийшли працювати в Інтернет», а банки скасували необхідність клієнтів безпосередньо приходити у відділення, щоб підтвердити свою особу та відкрити рахунок.

Чи будуть такі зміни продовжуватися після того, коли з’явиться довгоочікувана вакцина проти коронавірусу? Для прикладу, можна поглянути на країни, де COVID-19 відносно знаходиться під контролем. Найчастіше такі держави залишили «практику вибіркового відвідування офісів».

У Німеччині 74% офісних працівників зараз знову почали їздити до офісів, але лише половина з них перебуває там п’ять днів на тиждень.

Багато чого залежить і від того, наскільки зручно працівникам їздити на роботу. У невеликих містах, де в офіс можна приїхати швидше – більша кількість працівників повернуться на офісні робочі місця, тоді як в мегаполісах, де люди витрачають занадто багато часу та коштів на дорогу, ймовірно, багато людей продовжать працювати віддалено.

Компаніям доведеться адаптуватися до цієї схеми «вибіркового відвідування офісів».

Однак, є ризик, що внаслідок постійної дистанційної роботи «згасне колективний дух» працівників.

Щоб цього уникнути, потрібно забезпечувати більш цілеспрямовану взаємодію персоналу, коли працівники збираються в певний час, щоб обмінятися інформацією та обговорити важливі питання.

Уряди країн не повинні протистояти змінам у корпоративній культурі, однак, їм доведеться займатися модернізацією трудового законодавства, резюмує журнал.

Раніше повідомлялося, що COVID-19 став поштовхом до створення «екологічної економіки».

Поділитися
Дивіться спецтему: Коронавірус у світі
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі