10 мільйонів робочих місць у креативних індустріях втрачено через пандемію — The Guardian

Поділитися
10 мільйонів робочих місць у креативних індустріях втрачено через пандемію — The Guardian © cultprostir.ua
Митцям все складніше заробляти на життя, хоч їхня праця високо затребувана.

Десять мільйонів робочих місць креативних індустрій було втрачено через пандемію COVID-19 за 2020 рік, повідомляє The Guardian. А наслідком зростання оцифрування культурної продукції стало те, що митцям усе важче заробляти на життя, ідеться у звіті ЮНЕСКО.

«COVID-19 призвів до безпрецедентної кризи в культурному секторі. У всьому світі закрили свої двері музеї, кінотеатри, театри та концертні зали – місця створення та обміну…», — сказала генеральний директор ЮНЕСКО, культурного органу ООН, Одрі Азулай в передмові до звіту.

«Те, що і без того було нестабільним для багатьох митців, стало нежиттєздатним, загрожуючи творчому розмаїттю», — зазначила Одрі.

У звіті «Reshaping Policies for Creativity» на 328 сторінок зазначено, що хоча культурний і творчий сектор є одним із найбільш швидкозростаючих у світі, він також один із найбільш вразливих, і його часто оминають увагою державні та приватні інвестиції.

Держвитрати на креативні індустрії скорочувалися в роки, що передували пандемії, а поява коронавірусу призвела до колапсу доходів та зайнятості на творчому ринку.

Хоча багато національних та місцевих урядів запропонували екстрену підтримку творчим індустріям, які постраждали від обмежень через пандемію, їх глобальна валова додана вартість скоротилася на 750 мільярдів доларів у 2020 році.

Автори звіту закликали уряди привести охорону праці митців та діячів культури у відповідність до загального захисту працівників, а також запропонували визначити мінімальну заробітну плату у творчій сфері й підвищити пенсії та лікарняні для позаштатних робітників.

«Навіть у країнах зі схемами соціального забезпечення, розробленими для фрілансерів або самозайнятих людей, які становлять значну частку робочої сили творчої економіки, значна частина таких працівників часто безправні», — ідеться в документі.

З початком пандемії оцифрування зайняло провідне місце, оскільки стало центральним у створенні, виробництві, поширенні та наданні можливості культурного самовираження. У результаті транснаціональні онлайн-компанії зміцнили свої позиції, а нерівність через відсутність доступу до Інтернету стала більш відчутною.

Для більшості художників цифрове середовище не забезпечує достатнього доходу для підтримки професійної кар’єри.

Необхідно вжити заходи, аби усунути «розрив у цінності потокової передачі» – невідповідність між вартістю, яку потокові платформи отримують із контенту, та доходом тих, хто його створює.

«Основний парадокс у тому, що люди по всьому світу споживають і потребують культурний контент, але тим, хто створює мистецтво, стає все важче працювати. Нам потрібно переосмислити організацію стійкого та інклюзивного робочого середовища для діячів культури та мистецтва, котрі відіграють життєво важливу роль для суспільства», – зазначає помічник генерального директора ЮНЕСКО з питань культури Ернесто Оттоне.

Та з іншого боку, багато митців і діячів культури скористалися можливістю зростання нішевих потокових сервісів для розробки інноваційних проектів у цифровій сфері.

У звіті є посилання на Deedo, панафриканську стрімінгову музичну платформу, створену в 2017 році сенегальським підприємцем Ава Жираром, яка містить понад 12 мільйонів треків і доступна в шести африканських країнах, а також у Франції та Великій Британії.

«Протягом чотирьох років Deedo не тільки стала ключовим гравцем в африканській музичній індустрії, але також підвищила впізнаваність африканських артистів, пропонуючи долучитись до благодійності через свою ініціативу «Одна пісня, одна душа» (яка жертвує 5% від кожної підписки на волонтерську організацію на вибір користувача)», – повідомляється у звіті. 

У звіті також зазначено, що гендерна рівність є «далекою перспективою», хоча жінки становлять 48,1% працівників у секторі культури та розваг.

«Дані свідчать про те, що жінки рідше займають керівні посади, мають менший доступ до державного фінансування, а їхня робота не настільки ж оприлюднюється та менш визнана, ніж колег-чоловіків», – йдеться в документі.

Пандемія COVID-19 також могла завдати непропорційних втрат мисткиням та діячкам культури.

Лише 33% нагород в основних кінокатегоріях 60 великих кінофестивалів у всьому світі отримали жінки-художники та продюсери в 2019 році. Менше чверті (24%) було нагороджено за найкращу режисуру та сценарій.

Відсоток жінок в ігровій індустрії становить 30% у всьому світі. 

Це підтверджує недостатню представленість жінок у деяких креативних індустріях, особливо тих, які пов’язані із швидким зростанням технологій, і надмірну представленість в інших, традиційно більш нестабільних.

Білл Гейтс написав книгу "Як запобігти наступній пандемії" (How to Prevent the Next Pandemic) і планує випустити її 3 травня, йдеться на сайті мільярдера Gates Notes.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі