Обвинувальні акти від працівників антикорупційних відомств отримали:
- екс-голова ДП "АМПУ" (ймовірно, Андрій Амелін – ред.);
- перший заступник голови ДП "АМПУ";
- екс-начальник відділу закупівель ДП "АМПУ"-голова комітету з конкурсних торгів;
- заступник начальника Одеського філіалу ДП "АМПУ" (на час вчинення злочину - заступник начальника відділу закупівель ДП "АМПУ"-секретар комітету з конкурсних торгів);
- директор ТОВ "Техморгідрострой Миколаїв";
- бенефіціар ТОВ "Техморгідрострой Миколаїв";
- бенефіціар компанії-нерезидента (підприємства-учасника злочину).
Дії цих осіб кваліфіковано за ч.5 статті 191 Кримінального кодексу України (заволодіння майна шляхом зловживання службовим становищем в особливо великих розмірах). А дії бенефіціарів "Техморгідрострой Миколаїв" і компанії-нерезидента – за ч.3,4 статті 358 (підроблення та використання офіційних документів за попередньою змовою групою осіб).
Представник компанії-нерезидента, якому також були інкриміновані ці статті, пішов на угоду зі слідством і надав викривальні покази. На угоду зі слідством пішов і екс-заступник голови АМПУ: визнав провину у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 статті 367 (невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов'язків, що спричинило тяжкі наслідки) і відшкодував 734,1 тисяч гривень збитків.
Нагадаємо, у квітні НАБУ завершило розслідування привласнення коштів чиновниками адміністрації морпортів України. У січні детективи Бюро провели в Одесі низку обшуків і затримань. Серед затриманих опинились і колишній директор ДП "Адміністрація морських портів України" Андрій Амелін і його заступники.
Детективи повідомили про підозру вісьмом колишнім та чинним посадовцям ДП "АМПУ" у заволодінні понад 247 мільйонами гривень підприємства. Солом'янський районний суд Києва обрав Амеліну запобіжний захід у вигляді тримання під вартою з альтернативою застави у 12 мільйонів гривень.
Слідчі дії в Одесі проводилися у межах розслідування по договорах ДП "АМПУ" з ТОВ "Техморгідрострой" на виконання робіт з днопоглиблення у Бердянському та Маріупольському портах. Йдеться про привласнення коштів менеджментом підприємства за попередньою змовою з посадовими особами у 2015 році.
Детальніше про корупційні схеми в морському торговому порту Одеси читайте в матеріалі Олександра Шкопи "Капітани-співзасновники" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".